Hej tomtenissar slå i glasen och låt oss lustiga vara

Så har julen snart passerat förbi. Ett nytt år vankas om sisådär en vecka och jag har två definitiva löften, tyvärr kommer jag troligtvis inte få fira det på det sätt jag helst hade önskat. Visst blir det kul att åka med familjen till ett par gamla kompisar till familjen, men jag hade helst velat ringa in det nya året med kompisarna, går det inte att göra både och?

Mina två nyårslöften är som följer:

- Jag lovar att år 2008 ska jag sluta med allt småätande, eller i alla fall allt onyttigt småätande. Inte för att jag vill gå ner i vikt eller så, nej jag är nöjd med hur jag ser ut, utan för att jag vill må bättre. Visst mår jag helt okej just nu, men jag är lite trött på att flåsa och knappt kunna andas när jag tar mig uppför backen från bussen. Där kommer del nummer två in i det här löftet, jag ska börja på riktigt på någon sport. Dansen har jag ju redan, men sen behöver jag ännu en aktivitet tycker jag, så jag funderar på att börja på yoga. Jag och Karin provade på det en gång, det var riktigt skönt och man kände att det liksom.. funkade typ. Det var rejält avslappnande med den sista biten, så pass avslappnande att någon, jag nämner inga namn, somnade. Det andra alternativet är klättring, något som jag och Amelie provade på en gång. Riktigt kul och man kunde verkligen känna att det tog på musklerna att släpa sig upp för en tiometersvägg. Visst svindlade det till i magen när man tittade ner efter halva väggen, men det var ändå en skön känsla av frihet på något sätt. Jag vet inte om du som läser förstår vad jag pratar om, men det var otroligt häftigt att vara så högt uppe.
Vilken av sporterna det blir beror på pris och fritid.. men vi får se.

- Jag lovar att år 2008 ska bli ett år där jag ska försöka vara mindre svartsjuk, sur och grinig. Jag ska ge upp den här tanken på att jag-måste-hitta-pojkvän-nu-alla-har-någon-utom-jag! Istället ska jag leva livet liksom, ta dagen som den kommer och se vad som händer. Jag har fattat att om man väntar och väntar hittar man ingen, men har man kul och lever kommer kanske (med lite tur) den man väntat på till en självmant, och man får dessutom ha så kul man vill under tiden! Jag ska inte heller blåögt lita på varenda människa, men inte vara för misstänksam heller, jag ska inte gråta över det som inte blev av utan gå vidare. Som sagt, 2008 ska bli ett år där jag bara ska ha kul.



Låt oss se tillbaka över vad som har hänt 2007:

Januari - Jag, bästa kompisen och päronet fyllde alla tre femton år,

Februari - månaden var som en enda lång trist månad där alla hjärtnas dag var min största svullodag någonsin. Jag satte i mig en hel alladinask under dagens gång som jag hade gömt under soffbordet i mitt rum. Det var egentligen en hemlighet så säg det inte till någon.. (A)

Mars - Nada speciale

April - Ringde bästa kompisen, samtalet flöt på ungefär så här:
I bilen på väg till mormor
Jag: Hej gumman! Vet du, mamma har bokat en tre veckors semester till Kenya! Vi ska typ åka i maj! Det ska bli askul!!
Alex: Va? Vad kul!
Jag: Aa, vi ska typ göra safari och grejer! Men vet du? Jag pratade med Mamma lite, och du får följa med om du får för dina föräldrar!
Alex: "Skriker högt av lycka och springer och pratar snabbt och ivrigt med sina föräldrar" Snälla pappa! Vi kan betala lite till dom och så, snällaa!
Jag: Alex..
Alex: "Fortsätter tjata på sina föräldrar"
Jag: "Lite högre" Alex
Alex: Aa? "glad"
Jag: Det är första april idag.

Maj - Syster yster fyllde tretton år och blev härmed officiellt tonåring, något som redan året innan märkts av.. mycket.
Konfirmation den trettonde maj, känner mig relativt kyrklig när jag är i kyrkan. Alex och släkten tittade på när jag var reporter och intervjuade gud och josef och maria, säkert väldigt intressant att titta på.

Förlorade den 25e maj den bästa människa som någonsin existerat och någonsin kommer existera. En stor del av mitt hjärta tyngdes av sorg som jag slöt inom mig. Jag vägrade gråta och intalade mig själv att han inte var borta. Ingen kommer kunna ta hans plats, aldrig.

Juni- Mamma och bror fyllde år, jag genomgick min mest misslyckade klippning av luggen där frisören lyckades göra hela luggen sned och way to kort. Inga fler kommentarer och den saken. Skolan slutade, Sofilaj gick ut nian och därmed förlorade skolan den skönaste tjejen ever, sommarlovet inleddes med en klackspark, Typ.
"Sommarjobbade" mycket under juni, sjöng på ett bröllop, ett dop och en begravning.

Den sistnämnda var svårast och krävde mycket ork till att klara av. Men jag är glad över att jag gjorde, för hans skull.

Juli - Reste till Frankrike med my hoe och konfaledarna, träffade roliga människor från Kanada, En kaxmört från Skåne och goa gubbar från Göteborg. Reste med familjen till Grekland och utsattes av tortyr i form av en kärlekskrank Iglesias-kopia i min ålder som arbetade på hotellet, fick en present jag gömde under sängen och smög osynlig till bussen när vi skulle åka hem. Fick dessutom soleksem och var tvungen att vara inne på hotellrummet en dag, detta hindrade inte mr. Wannabe-Iglesias från att knacka på och försöka dra ut mig i solen.

Augusti - Åkte till Älvdalen och hälsade på mina underbara sysslingar, hade jättetrevligt i en vecka innan det var dags att åka hem till verkligheten. Två dagar senare började skolan.

September - Pappa fyllde år. Redan efter en månad var jag skoltrött,
Men jag och bästa kompisen träffade the fjortizboyz i tullinge och blev på bättre humör.

Jag vet inte om ni vill bli kallade det förresten, kom med nytt förslag kanske? :)


Oktober - Ägnade mycket tid åt bästa kompisen, Alby Fejm och dansen jag började på tillsammans med min sångfågel. Denna månad var hittills den bästa, mest på grund av killarna, Alex och Angelica. :)

November - Månaden flöt på ungefär som Oktober, spelade in en låt tillsammans med min syster som julklapp till föräldrarna, åt julbord en hel månad innan julafton och pyntade hela huset med tomtar och klädde granen redan innan första advent.

December - Reste till Thailand tillsammans med familjen från den tredje till den tjugotredje. Levde som en prinsessa i tjugo dagar och gjorde många olika utflykter innan det var dags att göra den inte helt felfria resan hem, se tidigare inlägg för mer information om den resan. Firade julafton för första gången utan snö och älskade morfar.

Nyårsafton återstår nu att se hur den blir,
Vad som än sker blir det säkert bättre än jag trodde innan. Sedan väntar ett nytt år fullt av nya överraskningar.

Puss puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0