Live and let die

Jag vill kunna säga: Jag bryr mig inte och faktiskt mena det.

Jag vill säga:

Säg vad du vill, jag bryr mig inte.
Tyck att jag är patetisk, tyck att jag är jobbig. Tyck att jag är ful, tyck att jag är konstig.
Kalla mig hora, kalla mig player. Kalla mig fjortis eller kalla mig vad fan du vill. Jag bryr mig inte.

Jag är tillräckligt självständig för att inte ta åt mig.

Jag kan ta all skit i handen, titta på den och konstatera att jag är tillräckligt mycket värd för att kunna kasta den i väggen.

Jag kan ta att du inte tycker om mig, kalla mig vad du nu vill kalla mig.

Tyck vad du nu tycker om mig. Tyck att jag är äcklig, fet eller spinkig. Kalla mig bitch, korkad eller feg. Kalla mig falsk, elak eller vad fan du nu känner. Jag bryr mig inte.

Men jag kan inte, för skulle jag säga att jag inte bryr mig skulle jag dra en lögn. För jag är inte mer än mänsklig och jag tar faktiskt åt mig. Och jag tror inte att något kan förändra det, jag har känslor och det gör mig lika mänsklig som någon annan.

Jag tar åt mig, precis som du.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0