Sommarkänslor

Åh vad jag älskar sommaren! Och det känns verkligen att den äntligen är på väg på riktigt! :D

Dagens sommartecken:

- Trött humla i tvättstugan
- Folk i (enligt madre) för lite kläder. T.ex. shorts, t-shirt och klänning
- Småsten i skorna
- Över tio grader ute
- Soligt väder
- Ljust fastän klockan närmare sig åtta (Vem minns inte hur mörkt det var så här dags i januari/december)
- Folk grillar ute
- Folk är ute över huvudtaget?
- Folk som solar vid busshållsplatsen


Andra saker jag gilalr med sommaren är dom här typiska grejerna, saltvatten i ögonen, småsten i skorna, stickor under fötterna, sand på diverse platser på kroppen, myggbett, getingstick, den där årliga regnskuren som kommer varje år på midsommarafton, svinkalla nattdopp i sjön, utskällningen av gubben som äger bryggan vid övrasjön jag och bästa kompis alltid får.. sånt där. Det hör liksom sommaren till. Även om det lät som om jag använde en massa ironi, så tro mig. Jag var inte ironisk. :)

Puss puss
Emelie

Kommentarer
Postat av: Anonym

Awsome!
åså när det är så varmt att man måste gå å leta efter skugga i några minuter, och lukten som kommer av blöt asfalt när det regnar första gång på typ 2 veckor! :-D
ååå! can't wait ;)

2008-04-21 @ 22:00:12
Postat av: saga

härligt med sommarväder! hoppas de håller i sig ett tag ;) puss

2008-04-23 @ 18:05:05
URL: http://sagiiis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0