Tjena Tjena!

Helgen,

Fredagkväll från klockan 03.00 tillbringades ute på gärdet/Filmhuset där jag och bästa kompis köade i åtta (!!) timmar för att få komma in på audition. Det var sjukt mycket folk som sökte i år.. typ flera tusen. Kön ringlade sig ut långt bort på gärdet. Framför oss stod ett gäng på sex-sju underbara pers som hade helskön humor. Skojar inte! En kille hette Akkan och var GRYM på att beatboxa, han satt där och lät som typ ett helt trumset eller grunden till en Adam Tensta låt. Dessutom var han duktig på att sjunga, liksom hans syster och tre andra tjejer i gänget.

Klockan 11.00 lördag förmiddag fick äntligen vårt gäng komma innanför dörrarna. Tyvärr gick ingen av oss vidare till den riktiga juryn. För er som inte visste har man en förjury som tar ut de bästa och sämsta (Så att det blir bra tv) och de får komma till den "riktiga" juryn. Vissa av de som sökte fick inte ens någon feedback när de meddelades att de inte gick vidare, trots att de frågade. Men jag fick höra varför inte jag kom vidare, jag var för liten och sjöng inte med tillräckligt mycket känsla. Varför sätter man en åldersgräns på 16 om de ändå tycker att man är för liten? Skumma typer.. det som var ännu mer konstigt var att av de 300 sökande som var inne i lokalen under den timmen jag var där, så gick endast 3 vidare. De tre sökte på skoj, alla var utklädda. Suck säger jag bara..

Lördag eftermiddag tilbringades borta i Bagarmossen där mormor firade sin födelsedag. God mat och tårta sitter aldrig fel, men jag var oerhört trött så jag gick och la mig på sängen och somnade.


På kvällen drog jag ut med SK. Vi gick hem till Papperstejp och tittade på en filmsnutt tillsammans med honom och Nillepille. Sen gick vi från Kassmyra till statoil, köpte korv och gick därifrån till Centrum. Ifrån centrum åkte vi till Rönninge och när vi kom fram upptäckte vi att festen inte var någon fest. Men, skönt folk och guitar hero är ju aldrig fel, tyvärr somnade jag lite där också så jag kunde inte dra fram min "braiga gh-sida".

Efter Rönninge åkte jag och SK till Salem där vi träffade hennes lilla ragg. Han var mycket trevlig och hans femtioelva polare likaså, även om jag bara lärde känna en av dom. (: Klockan halv fyra åkte vi hem till Sofie och somnade bums.

Morgonen efter var väldigt enkel. Vi vaknade, klädde på oss och gick till pizzerian. Sen åkte vi till Tullinge och solade solarium som de wannabe-negros vi är. Upptäckte i duschen nu att jag faktiskt har fått färg, och att jag inte ska sola med bh nästa gång för att undvika den ickevackra vita bländande rand som uppstod. Anyway, efter solariumet satte vi oss i solen och drack juice, sen åkte vi till McDonalds och träffade Nillepille, Papperstejp och Zirath. Jag kom på att vi under Fredagskvällen hade sagt att vi skulle sno GB-gubben och kom med idén att vi skulle skaffa en GB-gubbe under dagen, Så efter att ha släppt av Zirath åkte vi mot Gula Villan. Tyvärr fegade alla ur när det väl gällde eftersom att GB-gubben stod precis utanför en öppen dörr med massa personal innanför. Men en vacker dag ska GB-gubben bli min.

Puss Puss
Emelie

Slug liten rackare..

Vem är Bajsleif? /Undrande Emelie och Sofie som upptäckte att någon känner ett tillräckligt stort hat mot denne stackare för att orka klottra ner en hel skateboardramp med olika meningar om hur äcklig och ful Bajsleif är..

Kommentarer
Postat av: Lilli

Jaa men det är klart jag gör, fejm äger ju!
men vadå går du också där? hah mio kommer äga. :)

2008-04-28 @ 11:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0