Det går inte

Det regnar ute. Och i morse gjorde jag mitt andra misslyckade försök till att börja lära mig att gå upp tidigt på mornarna,

klockan 03:48 vaknar en jättetörstig emelie och kutar ut, pigg, för att ta ett glas vatten.
klockan 03:57 somnar hon sött i sin stora mjuka säng med fem kuddar och två täcken.
klockan 07:30 ska egentligen klockan ringa, det kanske den gjorde också men jag måste stängt av den i sömnen för inte vaknade jag här inte.
klockan 11:02 vaknar jag och blir arg på mig själv för att jag inte lyckats gå upp i tid igen. Svär högt åt mig själv och sätter mig på träningscykeln för att cykla bort ilskan.
klockan 11:20 är jag utmattad och ramlar in i duschen, sätter på varmvattnet och somnar igen. I duschen. Sen vaknar jag av att vattnet plötsligt blivit iskallt och jag har russinfingrar, russintår och allmänt övervattnad hud.


Idag har jag ingen aning om vad som står på menyn, något hittar man väl på.


Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0