Hej tomtegubbar slå i glasen och låt oss lustiga vara!

Herregud vad det här året har gått fort. Eller, det första halvåret var lite halvsegt, sommaren gick sjukt fort förbi och det senaste halvåret har gått förbi som en vecka! Fast ändå känns det längre...

Januari - Bästa kompis och jag fyllde 16, jag hade någon typ av fest som kunde blivit lite bättre.. hursomhelst var det helt okej i alla fall..

Februari - spenderade alla hjärtans dag ungefär som förra året, med choklad och love actually. Jag lyckades gömma asken under sängen denna gång, ni som hängt med från första början vet att jag förra året satsade på soffbordet i mitt rum, men madre läste det så det var dags för ett nytt gömställe. ;) Träffade under sportlover marcuslilalfadji och det var bland det bästa under året!

Mars - Nada speciale, varför är mars typ denn tråkigaste och långsammaste månaden på året??

April - Ringde till Alexandra och samtalet flöt på på följande vis (ungefär) :

Alexandra: Hallå!
Emelie: HEJ! ALEX!! VET DU VAD?!
A: Nej? :)
E: Vi ska åka till Kenya och..
A: HAHA! Eller hur Emelie, jättekul.
E: Fan. Jag måste komma på något nytt skämt..


Maj - Syster fyllde fjorton och levde sig in i sin ålder. Men vi älskar henne iaf!

Träffade på valborg Marcus för första gången i ett smockfullt litet uthus på typ 8 kvadratmeter. Min första tanke var: Oh, vilken snygging! Sedan lärde jag känna honom och upptäckte att han var lika fin på insidan som utsidan.

Det var den 25 exakt ett år sedan du försvann, det tog mig tid att förstå..

Juni - Bal och Skolavslutning, så var den skolan avklarad. Kändes lite sorgligt att säga farväl till några, men det var ändå skönt att gå vidare. Skaffade jobb på helt fel ställe, royal chemical industries var tydligen inte ett helt felfritt företag.

Juli - Åkte till Greklandet med SK, vi hade jävligt kul i två veckor och blev brända rekor. Skaffade jobb på Talking People AB, blev typ kär i folket och arbetsplatsen.

Augusti - Satte min fot på KSG för första gången och öppnade en dörr till ett helt nytt kapitel i mitt liv. Det var nog det bästa som hänt mig på länge länge..

September - Gled igenom hela månaden som i ett lyckorus, vet inte vad som hände men allt kändes perfekt. Satt på 60s typ hela månaden och spenderade alldeles för mycket pengar på kaffe och investerade i massa nödvändig tid med Frida, Clara, Dennis, Ingrid, Victor, Therese, Anna, Sophie och alla andra.

Det enda som gjorde att världen stannade ett slag var att världens bästa lektant försvann. Jag saknar henne otroligt. Ingegerd var en unik människa och en stor förebild.


Oktober - Sa den 21a farväl till TPAB och blickade framåt mot en tid som arbetslös. Mycket sömn togs igen och en massa fritid blev guld värd.

November - Lämnade mitt älskade grådaskiga Sverige för varmare trakter. Thailand välkomnade mig med sitt turkosgröna vatten, vita stränder och mulna regnväder den 19e. Jag längtade hem mer än jag gjort någon annan resa.

December - Kom hem från Thailand och hade missat snönen den femte, och så plötsligt var vi här. Tre dagar kvar till julafton. Till Kalle. Till Julklappar. Till Godiset och knäckandet av nötter. Tre ynka dagar kvar till den dag som förvandlar oss alla till små glada nyfikna sexåringar igen.

Sedan är det sju dagar kvar till den kväll då vi alla ser fram emot nästa år. Fulla av förväntningar över vad som komma skall, vad som händer på tolvslaget osv..just nu är jag bara sjukt glad över att mitt nyår spenderas i sällskap med goda vänner och god mat! Sen får det sluta hur som helst..

Vilka fina löften uppfyllde jag av mina två jag hade sist då?


1. Jag ska börja träna.

2. Jag ska bli mindre svartsjuk. 2008 ska bli ett år då jag bara har kul!


Hmm.. Det första löftet gick ju helt åt skogen. Seriöst, jag tror nog att jag till och med gått upp i vikt under året..
Men det andra löftet lyckades jag faktiskt med. Från att ha varit extremt svartsjuk och klängig i början av året och under 2007 lyckades jag jobba bort det där och hade ett otroligt kul år! Seriöst, det var ett bra löfte jag kunde hålla, har inte hänt sedan jag hade godislöfte när jag var tolv år..

Löften inför 2009:


Jag ska börja träna. Har skaffat mig lite personlig coaching i form av supervältränade Marcus i min klass. Vi ska börja träna inför lumpen, känner att jag kommer faila men man ska aldrig säga aldrig. Det kan gå! I annat fall lär jag ju så bli lite mer vältränad under tiden i alla fall, kan ju till och med bli lite roligt att gå omkring på stranden..?

Jag ska bli vegetarian. Yep, jag ser bara inte anledningen till att äta kött. Visste du att vi i Sverige käkar 25 kg kött/Person varje år? Det är sjukt mycket. Jämför det med européer som käkar 20 kg/person och år. Det är som att äta en hel ko själv typ. Nej tack, jag klarar mig på grönsaker, bönor, rotfrukter, fisk och skaldjur. Det funkar finfint! Så det är inga hippiefasoner som att jag helt plötsligt tycker jättesynd om alla små djur som blir uppätna, jag menar om folk vill äta kött har jag förståelse för det. Det är naturligt, jag vill bara inte ta del av det.

Puss Puss
Emelie

Kommentarer
Postat av: Clara

Som svar på din mars-fråga:



För att hela månaden ska kunna lysas upp av min fantastiska födelsedag! :D <3

2008-12-23 @ 20:53:24
URL: http://clarigast.blogg.se/
Postat av: hähä

25 kilo väger kanske ett kalv-foster, en ko väger 3-400 kg...

Och 25 kilo är inte sjukt mycket...

2008-12-27 @ 22:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0