Gosh..

Det råder total förvirring i mitt huvud just nu. Trodde jag hade bestämt mina val inför gymnasiet, sen kommer en massa tankar om hur framtiden skulle kunna se ut för mig. Kan man inte bara få fem minuter att de in i framtiden, hur ens liv skulle se ut beroende på vilka val man gör? Jag skulle vilja se framför mig något av dessa scenarier:

Emelie, 25 år gammal och redan toppkock. Äger de berömda restaurangerna "Guldäpplet" och "Hotspot" där folk står i kö i flera månader för att få ett bord. "Guldäpplet" står i nominering för bästa gourmétmat för andra året i rad och "Hotspot" har redan vunnit tre priser för sitt fantastiska nytänkande inom internationell matkultur!

eller

Emelie, 20 år, flyger presidenten runt jorden och står nominerad till nobelpriset i fred efter sitt fantastiska fredsförslag till konflikten mellan Palestina och Israel!

eller

Emelie säljer sin fjärde succéroman "Under ytan finns bara stoft", tidigare har hon skrivit succéer som "Ledig på övertid" och "Tonårstankar". Vi väntar spänt på den femte som kommer ut under våren 2020.

Något jag definitivt inte vill se är följande löpsedlar:

Lås alla dörrar och stäng alla fönster, den 22årige kvinnan har rymt från mentalsjukhuset! Hon är beväpnad och anses som en stor fara för allmänheten!!

eller

Emelie, 63 år, visar brösten för trettonde gången under en konsert. Den gamla galningen har, precis som vi är vana vid att se henne, sprungit in och avbrutit ännu en konsert för att dra upp klänningen och visa att hon glömt bh-n hemma. När ska du sluta, gumman lilla, och ta ditt förnuft till fånga?

Usch, hemska tanke.. Nej, nu ska jag äta nougattomtar tills jag blir glad igen.


Hur många tomtar gör dig glad? "Härmar inte alls marabous reklamslogan.."

Kommentarer
Postat av: Robert

Förstår vad du menar med att det behövs kreativitet ;)

2008-01-15 @ 20:36:51
Postat av: Amanda

Hahaha, sötnos du skriver så roligt. Jag satt här hemma och garvade ihjäl mig. Haha, saknar dig Emelie

2008-01-18 @ 22:16:36
URL: http://amandavirta.blogg,se
Postat av: Amanda

Haha, älskling jag saknar dig så mycket. Och jag lvoar dig att det inte blir som det sist nämnda allternativet. Fast, lite kul hade det ju varit. LOVE

2008-01-18 @ 22:40:15
URL: http://amandavirta.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0