Jag värderar mitt liv, högt.

Tänk själv, runt omkring oss ligger det i luften. Vi läser om mord och olyckor i tidningar och deckare, vi hör det på radion och tv och ibland kan man nästa känna smaken i munnen. Att döden liksom ligger och nosar,
Funderar på vems liv som helt plötsligt ska få ett abrupt slut,kanske blir det en närstående.
Kanske blir det en själv.

Ingen vet nästa drag, livet är likt ett shackspel.

Det är dessa tankar som får mig att glädjas åt det faktum att jag lever.

Jag andas, skrattar och lever.

Och det tackar jag för, att jag inte var nästa drag. Nästa utvalda för döden denna gång.

Tack för att spelet inte ännu är över, tack för att ingen hunnit säga shackmatt för min räkning.

Kommentarer
Postat av: Lejon

va djup du har blivit då ! :)

2008-07-04 @ 14:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0