Förlåt mina älskade bloggläsare!

Jag är hemskt dålig på att uppdatera nu när jag inte har någon egen dator längre.. Vi var ju tvugna att lämna in datorerna tillbaka till skolan nu och jag måste erkänna att jag känner mig handikappad utan min vita macbook..

Här är i alla fall helgen so far
:

Fredag, Var ute med SK och kvällen började med middag hos mig och sen grilla hemma hos marcus. Mina grillkunskaper ifrågasattes när SK ansåg att hennes korv var rå och orange. Och när jag skulle lägga upp den på grillen igen fungerade inte ta-korvaren ordentligt så jag tappade korven på marken. Deuustom sprutade jag Schweppes genom näsan och det var.. mindre trevligt. Men men, kvällen fortsatte till fots då Marcus föräldrar kom hem. Jag, SK, Kalle och Tobbe drog till brosjön där jag och SK hoppade i vattnet medan killarna tittade på. Fegisar. Det var faktiskt varmare än väntat och riktigt skönt efter sisådär en kvart i vattnet. Kanske för att man då hade förlorat känseln i både armarna och benen. Sen blev vi anfallna utav en myggsvärm och efteråt drog vi oss hemåt.

Lördag, Var inne i stan med Marcus på dagen och åt glass, drack kaffe på ett ohyggligt dyrt café där en räkmacka kostade 82 kronor. Såg folk sälja droger på plattan (Eller?) och hade det trevligt i det varma fina vädret. Vi skulle hälsa på SK på hennes arbetsplats men kön var alldeles för lång för att orka nå fram till disken, så vi gick till gallerian och gjorde ett fördomstest. Upptäckte att fördomar mot män och våld är lika många som myggorna var i fredags vid brosjön.

Lördag kväll, Teater på dramaten med madre och syster. Riktigt mysigt, vi gör alldeles för lite tjejsaker tillsammans. man måste dock vara lite smart (som jag) för att förstå teatern. Det var en tolkning av Hamlet med en massa inslag från fanny och alexander. JAg tyckte den var riktigt bra medan min syster låg och halvsov och fattade ingenting. Två rader framför oss satt fd statsministern Ingvar Carlsson och det kändes ju faktiskt lite småcoolt. :) I pausen fick man köpa kaffe för 20 kronor och det var typ en halv deciliter kaffe, måste säga att allt inne i stan är väldigt dyrt nu för tiden.. Men men. Jonas Malmsjö (som spelade Hamlet) var riktigt duktig även om han tog i så pass att han spottade på scen. I stort sett gick hela teatern ut på att alla var fulla på scen emellan morden och spottloskorna. Jag gillade den ändå. :)

Nu ska jag iväg till skolan för ett oändligt långt helgrep.. från klockan 12,.00 till 17.00 och det känns faktiskt inte så jättekul.. Jag hade hellre vart hemma. Men efter repet ska jag och madre in till skärholmen för att leta skolavslutningsklänning. Det däremot känns kuligare! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0