S.A.T.C

Jag satte mig här med tanken att jag skulle skriva det bästa inlägget jag kunde komma på som skulle kunna beskriva hur jag känner för tillfället. Istället blev allt bara svart så fort jag satte mig. Grejen är den att jag just sett den bästa filmen någonsin, en äkta emeliefilm, Sex and the city.


Jag har alltid älskat de där fyra tjejerna, Carrie. Samantha. Charlotte. Miranda. Ända sedan första gången jag såg ett avsnitt av de fyra singeltjejerna som levde livet fullt ut vart jag som besatt av tanken på ett likadant liv. Nya saker på gång varje dag, problem som verkar oväsentliga för omvärlden men inte kunde vara större för en själv, ett liv i full flärd så att säga. Ända sedan jag låg där runt elvatiden i mina föräldrars säng, med mamma liggandes bredvid och en stor skål med chips i famnen vid tretton års ålder ville jag inget hellre än att vara en av de häftiga tjejerna som spenderade dagar med killar och shopping och nätter fyllde utav cosmopolitan och skitsnack. Gud, det är fortfarande en dröm, inte bara för mig utan säkerligen för ett stort antal tjejer där ute i världen.


Min dröm är att flytta ut till New york, Manhattan, till en liten halvsunkig lägenhet, fylla ugnen med kläder som inte får plats i den garderob som kommer vara full utav kläder så pass att man knappt kommer ut när man väl hittat in och ägna mig åt att skriva hela dagarna när jag inte är ute och shoppar och fikar med de tre bästa vännerna jag inte skulle byta bort mot något annat i världen. Ägna mig åt problem med killar, och leta efter de där små skavankerna som egentligen inte existerar, t.ex. när Miranda upptäcker att Steve skiter med toalettdörren öppen eller när Carrie desperat letar igenom Kyles (Var det så han hette?) lägenhet efter någon mörk hemlighet. Det är min dröm och kommer alltid vara, tills den dag jag fyller femtio och är likadan som Samantha. Reta mig om ni vill, men jag vet att innerst inne tänker de flesta tjejer likadant. Ett obegränsat kreditkort och en latte i handen tillsammans med tre helt olika men ändå så lika tjejkompisar som man verkligen kan dela allt med, jag vet att ni tjejer drömmer om det precis lika mycket som jag.



Kommentarer
Postat av: Lilli

Emelie vi drar tsm, nu på en gång! fatta vad underbart. :)

2008-07-01 @ 10:59:17
URL: http://comekissme.blogg.se/
Postat av: emelie

Jaa!!! Absolut! vi ska ragga sönder mellan fikarundorna!

2008-07-02 @ 18:12:39
URL: http://rulesbyemelie.blogg.se/
Postat av: qantalameera

och få fett med sex

2008-07-02 @ 18:13:21
Postat av: g

fett med sex var ordet <3

2008-07-02 @ 18:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0