Dagens med extra topping

Idag kollade vi på film på morgonen fram till lunch och jag blev verkligen intresserad (för första gången av en tysk film) och satt som förstenad på min stol i aulan. Jag brukar alltid hata tyska filmer men den här blev jag liksom... berörd (?!) av. De andras liv hette den i alla fall och handlade om statsi och hur de bevakar en mans liv, lyssnar av hans lägenhet och grejer. Mannen jobbar som författare och skriver pjäser, hans flickvän är skådespelerska och blir typ tvingad till att vara otrogen med en fet ful man från statsi. Usch. Hursomhelst, den är grym och jag rekommenderar den varmt! ;) (10 av 10 möjliga)


Sen satt jag med DDJ och SW när en viss Daniel Karlsson (från idol 2007) kom in igenom dörrarna på café 60 och satte sig ett bord bort. Jag blev helt till mig eftersom jag var lite småkär i honom när han var med i Idol. Hejade som satan på killen och tyckte han var GRYM på scen! Efter en massa pepp från DDJ så vågade jag prata med honom, naturligtvis fick DDJ ta första steget (damerna först gällde inte här) och frågade lite smidigt: "Ursäkta, men var inte du med i Idol" varpå han svarade "Jo" och sen kom jag in i bilden och började babbla på om att jag tyckte han var jättebra och hade röstat på honom varje gång han uppträdde (Halvt sant... ) och att jag hoppats att han hade vunnit. Han tackade typ och sen var det inget mer med det. Mina femton minuter i rampljuset, eller iallafall bredvid, var över och jag har aldrig varit lyckligare.

Puss puss
Emelie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0