Idag var en skön dag


Vi hade engelska på morgonen en timme, sen hade vi lunch, svenska och till sist Into The Wild Time. Gud vad jag älskar den filmen. Den är så otroligt sorglig, och samtidigt väldigt roande. Ingen kommer undan med att inte gråta eller bli tårögd när gamla gubben frågar om han får adoptera honom. ÅÅH! Jag är typ kär i filmen... om ni vill veta vad den handlar om så:

En ung man vid namn Christopher McCandless början år 1990 en vandring som gjorde stor inverkan på många. Han släppte allt i sin gamla vardag efter att ha gått ut college och donerade alla sina sparpengar till välgörenhet, övergav sin bil ute i öknen och började att vandra genom hela USA typ. Han stötte på massor av olika människor, bl.a. hippies och lantbrukare och sa sig heta Alexander Supertramp (inte supertramp som i superslampa, utan supertramp som i supervandraren). Han skulle mot Alaska för att leva ett enkelt liv utan några som helst komplikationer, bara i vildmarken. Väl ute i vildmarken, mitt ute i ingenstans hittar han en buss där han bor. Det varvas hela tiden scener i filmen från busslivet i vildmarken och hur han kämpar för att överleva och blir spinkigare och spinkigare med scener från hans väg mot alaska, alla människor han träffar på och hur han gör för att ta sig dit.

Den är så jävla bra! Helt ärligt så har jag aldrig sett en film som inte blir tråkigare ju mer man tittar på den, men det här var tredje gången jag sg den och den är fortfarande lika bra!

Puss Puss
Emelie




bildkällor: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/3/3b/Chris_McCandless.jpg
och
http://media.commercialappeal.com/mca/content/img/photos/2007/12/06/g7caps1.jpeg

Kommentarer
Postat av: Alexandra

don't forget The Perfect Score hörrudu! ;D <3

2008-10-14 @ 21:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0