HELGEN

Okej, förlåt förlåt alla bloggläsare att jag varit usel på att uppdatera, jag har inte haft internet eftersom vi lägger golv i huset men nu har jag fått datan från skolan (som för övrigt är SJUKT liten) så nu ska jag uppdatera lite varje dag iaf:)

Helgen i korthet:

Fredag - Riktig slappdag med filmkväll med SK. i försökte titta på "alla hans ex" men det slutade med att vi somnade framför filmen innan elva. En fredagkväll. Rekord. Känner mig duktig faktiskt! Sen åkte jag hem, kokade ägg och däckade i sängen.

Lördag - Åkte iväg klocka 14.00 mot Hasseludden Yasuragi med madre, vi kom dit och blev helt förundrade över hur fint det var! Gud, japansk trädgård, japansk inredning. Det kändes som att ta en kort tur till Japan.. Iallafall, när vi kom dit fick vi badkläder, yukata (en japansk rock man fick gå runt i, kändes lite sekt-aktigt men det gjorde inget.. ) och tofflor. Detta var utstyrseln man fick och det var första (och sista) gången på tio år jag var klädd i baddräkt!

Vi badade japanskt bad, i varma källor och sen fick vi olika behandlingar. Jag tog en färgterapi, man satt med klassisk musik i ett par gigantiska hörlurar och fick som en stor kupa över ansiktet där man i tio minuter satt och kollade på olika färgsken. Jag vet, det låter lite hippie, men det var otroligt coolt faktiskt! :)

Klockan 20:00 var det dags för middag, en japansk trerättersmiddag bestående utav sushi till förrätt, vårrullar med varm nudelsallad till varmrätt och till efterrätt fick man jordens godaste karamellglass med karameliserade nötter och kokt päron i jordgubbssås! Mums! :)

Söndag - efter en väl utsövd natt i tempursäng som var otroligt låg (snubblade nästan över den i rummet för det var typ som en madrass direkt på golvet) så var det dags för frukostbuffé, här kunde man välja mellan allt möjligt men min frukkost bestod iaf av: Sushi, valnötsbröd med ost och paprika, färsk frukt, smoothie, kaffe och croisannt. Mätta och belåtna gick vi vidare till nästa behandling som i mitt fall var en shiatsumassage, där dom tryckte på olika punkter på kroppen och löste upp alla spänningar. Tyvärr tog hon inte i ordentligt utan jag somnade på den mjuka madrasen på golvet.. men det var mysigt! :)

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0