Det är sommar!!!

Okej, det är bara April, men seriöst. Satt ute i solen nu och temperaturen mätte 25 grader! Det är sjukt nice! Som att vädergudarna hoppade över våren efter vintern och körde direkt på sommaren! Inte mig emot, jag har gärna varma sommardagar redan nu i April! :)

Igår var vi på bio och såg Monsters vs. Aliens. I 3D. Fast visste ni att de har tagit bort orginal3Dbrillorna och ersatt dem med waferersliknande brillor? Inte jag, men det hade dem tydligen. Filmen var väl sisådär.. stundtals var den riktigt rolig, men ibland var den lite halvtrist. Den figuren som gjorde filmen rolig var B.O.B. Han ser ut så här:



På den engelska verisionen är det Seth Rogen som gör rösten til figuren som saknar hjärna. Han är så gulligt naiv och korkad att man inte kan hjälpa att skratta så fort han öppnar munnen. Plus att jag tänkte på en sak som madre sa, hur kan man lyckas förmedla glädje i en animerad figur som bara har ett öga? Det funkade riktigt bra här iaf! :)

Imorse gick alla barnen i familjen svensson presto pawlak ut i trädgården på påskäggsjakt. Det är bland den mysigaste traditionen vi har i familjen. Oavsett om man är liten plutt som maxipaxi, mellanstörig tonåring som isabelle eller nästan vuxen, som jag. Kan tänkas småtöntigt, men jag kan erkänna att den som är mest ivrig att springa ut i trädgården på morgonen är inte max. Det är jag.

Imorgon är det påskmiddag här hemma. Kan bli mysigt.. :)
Tills dess säger jag: Glad Påsk alla läsare! Eller som max sa på sitt påskkort: Glad Posk!

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0