Lustigt.

Ibland blir man på sånt där poet humör. Man vet att just nu kan man få fram så otroligt fina ord. Men så vet man plötsligt inte vad det är man vill få ut. Man har inget att skriva. Tabula Rasa. Det finns ingenting att skriva med de där fina orden, de välbyggda meningarna. Trots att om man nu hade något att skriva om skulle det krävas två meningar för att kunna beskriva allt.

Det är i dessa stunder jag vevar med armen och säger attans. Det tänker jag inte göra nu.


Istället tänker jag göra en lista på uttryck som används på tok för lite i vår slangifierade värld.

- Attans (Som jag iofs överanvänder)
- Ali ali apa
- Dra mig baklänges
- Dra på trissor
- Hejsan hoppsan!
- Ögonaböj
- Shit pommes fritt!
- Kors i taket
- Herrejösses!
- Nedrans
- Vilse i pannkakan
- Det kan du ninjahajja
- Järnspikar
- Tip Top!
- Rackarns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0