Helgen i korthet

Okej, jag ska försöka inte göra världens längsta romaninlägg a la krig och fred, utan försöka säga lite kort och läsvänligt hur min helg har sett ut! Så, bered er på en snabbgenomgång:

Fredag:

Efter skolan var jag hos DDJ med Soph och såg på film, sen åkte soph hem och träffade sin pojkvän Alex och jag stannade kvar en stund och mobbade Dennis lite. :) Mysigt, men sen åkte jag hem till Alexandra för att käka middag och mysa!
Efter mycket skratt och massa potatis och bearnaisesås så skulle vi röra oss utåt, men Tumba var dött. Helt dött. Det slutade iallafall med att Alexandra åkte hem till Emelie i Solbo och jag in till Rådhuset, på bussen mot centrum träffade vi på ett gäng glada människor som skulle in till Gamla stan på någon krog som hette Huset. Hursomhelst, de var från Enköping och Södertälje och jag vet inte vad och jättetrevliga, så de hade jag sällskap med in till staden.
Väl inne i staden åkte jag till Rådhuset på fest hos en kompis till Saga i estetklassen, och på plats fanns även DDJ och Joel och jag blev glatt överraskad när jag också upptäckte att Bella sjöhestpåni och Amanda Woode OCH en gammal jobbarkompis var där! Det var sjukt trevligt folk där, men jag hann inte stanna länge förens alla var tvugna att dra på grund av föräldrars hemkomst, så då följde jag med DDJ till slussen och mötte upp TTDT och Krelle och vi drog hem till Krelle och chillade lite. Sen åkte jag och DDJ hem till honom och skulle se på Skins men jag somnade direkt.

Lördag:

Jag åt frukost på sängen och vid ungefär två köpte jag och DDJ hårfärg och åkte hem till Ferdinand i Rissne. Där drack vi the, kaffe, åt skorpor som smakar scones (Extremt goda!!) och pratade mycket och länge, sen färgade vi mitt hår. Det skulle vara rödbrunt och resultatet blev över förväntan, galet fint :) Är riktigt nöjd! Men, det uppstod kompliaktioner under färgningen. Jag och Ferdinand färgade som bäst inne i hennes badrum när vi till bådas förskräckelse upptäckte att den första förpacking tog slut lite snabbare än tänkt! Hårbotten var indränkt i färg och Ferdinand stod med kladdiga handskar och vi visste inte riktigt var vi skulle ta vägen, så vi skickade ner DDJ till Vivo för att handla mer färg. Snabbt. Det skedde inte så snabbt tyvärr.. men sånt är livet när man umgås med en kille som "kom i harmoni när han stod ute på balkongen och rökte och tittade på himlen". Min Madre ringde konstant och störde, och jag som ville överraska med ny hårfärg drog vita lögner. Jag skulle möta upp henne och Mormor på Odenplan för middag och musikal klockan sex och ungefär tjugo över fem var vi färdiga med andra färgningen. Shizez vad jag hade mycket hår tydligen. Stressad och nyfärgad skyndade jag mig att torka håret och tio i sex satt jag på tunnelbanan från Rissne till Kungsträdgården. Kvart över sex var jag på Vasas krog och matsal och åt mycket god fisk i hummersås!
Klockan halv åtta började musikalen på Intiman. "Obesvarad kärlek" hette den och den var jättebra! Den handlade om en falsksångerska som hette Florence Jenkins (Hon fanns på riktigt) som trodde hon var sjukt bra på att sjunga opera och sjunga i allmänhet, men det var hon absolut inte! LÅNGT IFRÅN! Och hon anlitade en ackomanist (heter det så?) som skulle spela piano och repetera med henne och vara med vid konserter osv, som hon kallade för Kosmi. Kosmi är den som liksom berättar hela pjäsen om man säger så. Florence spelades av Babben Larsson och Kosmi av Loa Falkman, och jag har nog aldrig garvat så mycket i hela mitt liv!

Efter musikalen fick jag skjuts till rådmansgatan av madre och jag åkte tillbaka hem till Ferdinand. på tunnelbanan mot Hjulsta träffade jag på ingen mindre än min svenskalärare Cecilia! Det var som att se en hund gå på bakbenen, chockerande men trevligt! Hos Frida pågick ett slags ghettoparty med DDJ och Ferdinand som enda gäster (och jag när jag kom) och det spelades Snook (Frida visade tydligen grymma rapskills till Berätta var du kommer ifrån) och timbuktu osv, samt en massa ghettodans (vad nu det är) i köket. DDJ och Ferdinand hade bakat. Focaccia. Den var god. Extremt god. Bland de godaste jag ätit faktiskt. :D

Sen sov vi kvar hos Frida och på morgonen vaknade vi av ett hemskt alarm från Dennis mobil. USCH! Hemsk väckning. Men sen somnade vi om och vaknade till Jack Johnson som Ferdinand satte på. Det var desto mysigare. OCH frukost på sängen IGEN! LYX!

Idag har jag haft fin besök av den mr som stått ut med mig hela helgen. DDJ. :) Vi ar legat och kollat på Skins och ätit middag och bara chillat hela dagen. Riktigt mysigt.

Det var alltså en extremt trevlig helg! Och jag lyckades nästan vara kortfattad!

Love
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0