Hur är läget?

Jag undrar hur folk skulle reagera om man inte svarade som man borde på de mest allmänna frågor vi alltid ställer varandra.

Ett normalt samtal går ungefär till så här en vanlig måndag:

- Hej!
- Hej hej!
- Allt bra med dig?
- Jo, det är helt okej! Själv då?
- Jo det rullar på!
- Nice..
- Vad har du gjort i helgen då?
- Typ chillat hemma.. du då?
- Okej nice! Nej jag var ute och festade med några polare, du skulle varit med! Det var så jävla kul! (Berättar en invecklad historia om någon stackare som gjorde bort sig)
- Haha, okej!
- Vad ska du göra sen då?
- Typ inget.. hem och göra läxan eller ngt. Du?
- Okej,  jo jag ska väl göra ungefär detsamma.. typ hem, chilla.. kanske se på film eller ngt. Men fan, det var länge sen vi sågs! Jag måste rusa till tåget nu, men vi får ses någon dag! Kul att ses igen!

Föreställ er följande samtal:

- Hej!
- Hej hej!
- Allt bra med dig?
- Nej faktiskt inte.
(föreställ er att svaret ignoreras och frågorna fortsätter)
- Vad har du gjort i helgen då?
- Varit hemma, suttit inlåst på mitt rum och skärmat av mig från verkligheten för att jag verkligen inte orkade med något alls.
- Okej, nice! Jag var ute och festa med några polare, satan! Du skulle varit med! Det var så jävla kul!
- Ok..
- Vad ska du göra sen då?
- Hm... det blir nog det gamla vanliga som har hänt nu på sistone.. sitta hemma och gråta, undra varför livet suger så jävla hårt.
- Okej, jo jag ska väl göra ungefär detsamma.. typ hem, chilla.. kanske se på film eller ngt. Men fan, det var länge sen vi sågs! Jag måste rusa till tåget nu, men vi får ses någon dag! Kul att ses igen!

Det finns inte. Eller hur?

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0