Lördag kväll

Ligger och myser för mig själv i sängen. Melodifestivalen är på nere och familjen tittar och käkar fruktsallad, skriker lite då och då att de inte fattar varför inte Marie Sernholt kom vidare. Själv känner jag mig, för första gången på länge, trött en lördagkväll klockan tjugo i tio. Skulle egentligen in till staden ikväll, men madre sa nej. Så nu ligger jag i sängen och håller på att somna typ..

Igår var det andra gubbar!

Jag hade sminkkurs på Make Up Store efter skolan, så AnnaBanana, Soph och en motvillig DDJ följde med, för att sen lämna mig för mcdonalds. Bläää.. Men sminkursen var grym! Fick lära mig en massa om huden och om hur man la festsminkning, så nu kan jag (med rätta verktygen) lägga grym ögonskugga! Den du!

Efter kursen mötte jag upp Sassa utanför tunnelbanan och vi drog upp till Inc där alla var. Max, Frida, Inc, Soph och Blondie satt och spelade GH och DDJ låg och sov. Så, efter ett par låtar, några kex och hopp i sängen tills DDJ vaknade drog vi från slussen och sa adjö till Dennis på T-Centralen för att bege oss vidare till Frida. Där handlade vi på Vivo och gjorde världens godaste sushi. Det blev dock sjukt mycket över.. typ en och en halv tallrik med stora högar sushi på..
Det var mycket skratt, manikyrer och musik på g och vi hade alla riktigt trevligt! Sen var Maks tvungen att gå och vi andra tittade på Dirty Dancing. Sen drog Sassa och Soph och vi tittade lite på Systrar i Jeans. Sen drog jag och då dog min mobil.

Måste bara inflika att min söta lillebror uppträder nere i vardagsrummet på låtsasengelska. Mycket fina ballader!

Mötte upp Dennis på centralen vid tjugo i tre typ. Hade ett extremt flyt med tunnelbanan. När jag gick från Frida till Rissne tunnelbanestation stod det att Kungsträdgården skulle komma om 28 minuter. Safe. Not. Satt och lyssnade på Snook och Tom Petty och hölls vaken av den oerhört kliniska sjukhusinredningen på stationen. Väggarna riktigt lyste i ögonen.
Fick låna en mobil av en vänlig själ som såg ut att komma direkt från ryska maffian. Fick skuldkänslor när jag Comviqs saldoröst spelades upp i luren och berättade i en kvart om att de bara ville påminna om att den ryske mafioson hade lite pengar kvar att ringa för och att man kunde tanka på här och där. Fick iaf tag i Dennis och sen fick vi vänta på Ropstenbanan i 20 min.Det tog en timme att åka från Rissne till Gärdet. Not Safe. Var astrött när vi kom hem.

Idag har jag vart med Dennis och träffat Tobbe och Krelle, sen drog jag och Frida till Kulturhusets arbetsmässa och sen mötte vi upp Soph och Stina i gallerian. Jag blev hämtad av familjen i stan och vi åkte hem, nu har jg ätit pizza, sorterat sminklådor, tittat på en ascool Caroline Af Ugglas på melodifestivalen och skrattat åt min söte lillebrors popstjärnedrömmar. Men han är duktig, på riktigt!

Ska sova lite nu tror jag. Ögonlocken känns bara tyngre och tyngre...

Puss puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0