Måndagsbarn, javisst! När det gäller lov..

Idag var jag barnvakt åt världens sötaste tvååring!! MYS! Vi var i parken klockan två och gungade, lekte namnleken med en massa saker i en mystisk låda mitt i parken, gungade på stora gungan och försökte klättra upp för en omöjlig repstege mot en farlig rutschkana, jag kände på mig att det inte skulle sluta bra så jag tog upp plutten i famnen och lekte flygplan istället. Efter en och en halv timme ute i snön gick vi hem, åt två passionsfrukter och såg på Babar. Precis när vi skulle bygga tågbana kom min Gudmor hem och då åkte jag och träffade Dennis en stund.

Vi gick en lång promenad. Säkert flera meter, kilometer och en mil! Snel Påni, Klapa Påni, Påni vil ha molot! (Samtalet är inte ens logiskt om man var där och hette Emelie eller Dennis..)

Klockan tjugo i nio tog jag pendeln hem och fick skjuts av padre hem. Snel Påni! Nu har jag tvättat, skrivit en fet bilduppsats och chillar i sängen. Mitt ben har somnat. Not safe. Jag hatar när det somnar, och det börjar sticka och killa i benet. Det är mer än oskönt. Blä!

Imorgon klockan 08.15 ska jag befinna mig på Tumba Folktandvården och en tant ska inspektera, kommentera och peta på mina tänder. Sen kommer det vara min systers tur att bli inspekterad, kommenterad och petad på. Sen ska jag in till staden igen och sitta barnvakt åt samma söta plutt som idag! Woho! :D

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0