Tisdag - Onsdag

Tisdag:

Satt barnvakt till världens sötaste tvååring igen! Vi var i parken och gungade, tittade på babar och åt bullar och lekte med tågbanan. Det var riktigt mysigt, han är för söt; min gudmors son. :)

Efter det att min gudmor kommit hem åkte jag till Krelle där Dennis var och hjälpte till med att göra sallad. Jag till och med dekorerade med tomatrosor och en paprikabåt!! Skills till mig? Safe.
Sen åt vi mat och chillade resten av kvällen. Vi tittade lite på Hanibal, men det äcklade tydligen en del personer (nämner inga namn) när några stackare blev uppätna av grisar. Sen bakade vi havreflarn och smeten var jättegod!

Efter en extremt trevlig stund satte jag och Dennis oss på nattbussen tio i två och kom till tumba ungefär halv tre, därifrån tog vi en taxi hem och somnade efter nattmackor.

09.00/09.30 vaknade jag av ett jättepiggt litet monster som var uttråkad. Sen vaknade jag ytterligare när telefonen ringde och madre sa att jag skulle underhålla Max. Jag satte på Ice Age och gick och lade mig i sängen för att dra mig lite, men det var tydligen inte populärt för max kom ändå in stup i kvarten. Fattar inte hur Dennis kunde sova under tiden, jag önskar jag också var svårväckt.

Hursomhelst så vaknade vi till liv och åt frukost. Vid ett åkte vi in till staden igen, fullastade med dricka, kakor, bananer och plättar. Dennis mötte upp Joel och lämnade mig och Max som drog till Armémuseet för en superhjälte utsällning! Den var... under förväntan. Det tog en kvart att gå igenom hela utställningen, sakta. Så vi drog till Musikmuseet istället och plinkade på synthar, gitarrer och gick på snögubbejakt. Efter ett tag åkte vi till Naturhistoriska riksmuseet och tittade på dinosaurier, fikade och gick in i mörka läskiga gångar.

Sen var det dags att åka hem, efter fyra timmar på diverse museer och tunnelbanor, så tjugo i sju anlände vi till Tumba station där madre hämtade upp oss och vi åkte hem och åt soppa. Mysig dag helt enkelt!

Imorgon ska jag upp tidigt och vara hårmodell. Det kan bli kul! Alux ska också in samma tid så vi åker tsms :)

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0