Jag är glad över tjejer med självkänsla

Idealet idag suger. Man ska vara supersmal eller onaturligt vältränad. Man ska ha superstora onaturliga silikonbröst. Helt seriöst, hur jävla vacker är det med tjejer som inte har något att hänga i granen som är på riktigt? Fuck no, det är fult om man svälter sig själv till idealet och opererar in kuddar med flytande plast i tuttarna!

Man duger som man är.

Man behöver bara höra det lite oftare. Man behöver höra att man är vacker som man är. Det är okej att vara supersmal naturligt, men där det en gång har funnits kurvor ska det för alltid sitta kurvor! Jag har kurvor. Jag vet att jag inte är supersmal, jag vet att jag inte har gigantiska bröst. Men vet du vad? Jag trivs med mig själv. Jag skulle inte vilja ändra på mig själv för något i världen. Visst finns det dagar då jag önskar att jag såg annorlunda ut, men de dagar jag känner så har jag lust att smälla till mig själv tills jag blir gul och blå. Vafan liksom, jag är ju vacker utan en massa fix?

Det är grymt fint med självkänsla och utstrålning. Man måste lära sig det. DU DUGER MER SOM DIG SJÄLV ÄN OM DU SKULLE LÅTSAS VARA NÅGON ANNAN TILL UTSEENDET!

Här är ett par tjejer som har fattat det där med att vara vacker NATURLIGT och att man duger precis som man är:


Kate Hudson, små bröst och inte helt otränad visserligen. Men hon njuter av livets goda också! Jag menar, att tjejen är galen i pommes frites och pizza syns kanske inte, men hon tränar HÄLSOSAMT!


Jennifer Hudson har visserligen stora bröst, men kvinnan har KURVOR! Och hon SKITER i vad folk säger, hon är en förebild många tjejer bör ta efter. Den här kvinnan har självkänsla och självförtroende. Lär utav henne och så kanske du också vinner en oscar i framtiden? I varje fall vinner du respekt från ditt samhälle.

Dessa bör du dock inte ta efter:




Vad ni än gör tjejer, så sluta se ner på er själva. Ni mår inte bra av det och det får folk i er omgivning som bryr ser om er (även om ni inte ser det hela tiden) att också må dåligt.



/Emelie full av självkänsla och själförtroende, stolt med kurvor och inte gigantiska bröst.

Kommentarer
Postat av: soile

Du är så underbar, och jag gillar dig för att du är dig själv och står för det också!



Det är ända egenskapet som jag saknar.

Jag ska stärka mitt självförtroende och självkänsla, börja älska mig själv som jag är.



Tack för att du finns <3<3



Du får skänka lite av din underbara energi :D



*puss*



2009-01-11 @ 20:02:30
URL: http://bjebjee.blogg.se/
Postat av: Clara

jag håller fullständigt med dig! :D

2009-01-11 @ 21:38:48
URL: http://clarigast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0