Måndagskväll

Idag, den 25e maj 2009, är det exakt två år sedan min älskade morfar avled i leukemi. Han var den absolut finaste personen jag någonsin kände, och den bästa vän man kan önska sig. Alltid det bästa humöret, små tricks i bakfickan och nya bus och påhitt.

Jag minns speciellt de somrar vi spenderade uppe på Wästäng i Dalarna och de sena fiskekvällar vi hade ute på sjön där uppe från 17 till 3. Eller kanske minns jag ännu mer den gången han fick för sig att jag, han och isabelle skulle spela in en egen saga på kasettband och bland annat prasslade med plastpåsar och cellofan som fick låta som eld. Eller de otaliga kommentarerna som alltid var lika klockrena.

Hur som helst åkte jag ut till hans grav efter skolan och satte en pion i en vas bland alla andra tusen blommor. Sen satt jag där i ungefär en timme tills mamma kom. Det var skönt att bara sitta där, tänka och rensa huvudet från skitsnack och oroligheter och måsten, och sitta och tänka på ingenting och glada minnen. Jag ska åka ut dit oftare och bara vara..

Efter att ha hållt en tyst minut på klockslaget 17.32 exakt åkte jag och mamma iväg till en kinarestaurang på sveavägen och åt middag och pratade mycket. Det var skönt att umgås med mamma. Vi kom fram till mycket..

Nu sitter jag här i soffan och ska fortsätta plugga lite medan min ansiktsmask verkar. Den har redan stelnat och allt killas och är hårt i mitt ansikte! :)

Puss Puss
Emelie

Kommentarer
Postat av: inc

<3

2009-05-25 @ 21:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0