Ack du ljuva söndag

Det må vara den sista dagen på höstlovet, men jag planerar att ha den bästa sista dagen av ett fantastiskt höstlov.

Vad har denna fantastiska vecka erbjudit mig då?

Lundi - Bar på femtio kilo packning, såg Nour El-Refai på båten och vandrade igenom skog och träskmark till Incs landställe för att njuta av skärgården ett par dagar. Lagade kickass middag (potatisgratäng och quorn i sås med grönsaker) samt spelade kortspel hela kvällen. Under natten satt jag ute och lyssnade på havet innan jag gick och la mig först av alla.

Mardi - Vaknade upp utvilad, dock med träningsvärk, på ett loft ute i skärgården och med glada människor och en glad hund i stugan. Vi åt varma mackor till frukost, förlorade en Frida och DDJ till civilisationen men vann en Annabanana och Vic! Inc blev magsjuk och frisk igen och vi åt thaikyckling och nudlar. Jag och Annabanana var sämst och tråkigast (fast vi hade ju jävligt kul!) på alfapet medan Blondie ägde skiten ur oss.

Mercredi - vi lämnade skärgården, utedasset och vattenkranen och såg Nour El-Refai på båten tillbaka också. Det var coolt! Hade tre sjukt underbara dagar ute i skärgården och när jag kom hem insåg jag hur underbart det är att duscha.

Jeudi - Arbetade från klockan ett till fem och det var supernice! Vi tittade på Att Angöra En Brygga och åt sockerkaka, kanel och hasselnötskaka och äppelkaka och drack kaffe. Upplevde lite drama och action under filmtittandet och råkade ut för en riktig Don juan på 80 år! Jag älskar verkligen mitt jobb, det är helt otroligt underbart! :D

Vendredi - Under fredagen gick jag mest och väntade på att det skulle bli kväll. För på kvällen var det maskerad på söder. Jag var Cleopatra a la ägghuvud, Belzor och Isabelle var djävlar! Det var en kväll fylld med dans och skratt och ja, ni läste ju kanske förra inlägget där jag skrev om fredagsfesten?

Samedi - Åkte ut till morfars grav med familjen och tanterna, gjorde väldigt fint där och tänkte på morfar..
Sen åkte vi hem hit och åt middag och sen tittade vi på Ghostbusters och Sjätte Sinnet och massa annat bra! Åt en bit choklad och tittade på 40 days och 40 nights som ni läste i de senaste inlägget och hade det allmänt mysigt!

Dimanche - Idag har jag pluggat och spenderat min förmiddag och eftermiddag tillsammans med min syster och tittat på dåliga skräckisar och tv, och gjort typ världens bästa nudelsoppa (?) och tittat på tv. Latat mig. Bara njutit av ledigheten. Jag funderar på att ta ett bad med tända ljus och musik och avkoppling.. och kanske en kopp te.. och en bulle.. kanske en chokladbit.

Puss Puss
Emelie

Kommentarer
Postat av: jenny

hey darlingennn!

nu ar det du som ar seg pa att svara pa mail a la facebook!

vad jobbar du som? inte visste jag att du hade ett jobb!

puss pa dig sot!

2009-11-02 @ 19:39:07
URL: http://jennyke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0