När klockan slår tre

Nu sitter jag i min säng, nyss hemkommen med nyborstade tänder och ett nytvättat ansikte. Känner mig både fräsch och pigg, trots att det är en sen lördagkväll!

Spenderade dagen med familjen och la nonnis på Cirkus där vi såg föreställningen Cats. Den var helt fantastisk. Otrolig. Underbar. Handlingen förstod jag inte riktigt, men det är egentligen baserat på dikter vad jag fick höra idag och det finns ingen direkt handling. Men föreställningen var så sjukt bra. Det var snygga katter som sjöng fantastiskt bra så man fick gåsud, dansade jättebra och flög i luften som fjädrar och blev snurrade i luften hit och dit och lyckades ändå alltid landa på fötterna. Den var otroligt bra. Jag hade gåshud och fina minnen när jag lämnade salongen.

Sen fick jag skjuts till rönninge centrum där jag mötte upp den oslagbara duon Edith och Agnes. Vi fick skjuts av deras fader hem till dem där vi lagade jättegod böntacos och drack kaffe, åt choklad och tittade på Hair (där vi sjöng med för glatta livet i låtarna som nu fastnat i mitt huvud) och E.T (phone hoome). Båda filmerna är så sjukt bra! Grejen är att Hair är bra gjord, E.T älskade man som liten men när man tittar nu ser allt så väldigt plastigt ut. Det är en jättesöt story och hur de har fått sakerna att sväva sådär coolt i luften på 80-talet utan att få det att se oäkta ut är frågan, men resten av filmen ser lite plastig ut. Men jag gillart!

Mot kvällens slut fick jag se en massa gamla skolkataloger och upptäckte gamla skolfoton på Joel, Simon, Jakob, Mac och Arvid som jag fnissade lite åt. Från 6:an till 9:an, ni har förändrats en hel del! Men säta var ni allt!
Träffade Joel i centrum ett tag tillsammans med duon, men sen gick de hem och vi stannade i centrum och pratade ett tag. Länge sen, konstaterade vi. Inte okej, konstaterade vi också. Skärpning! Joel var en gentleman och väntade tillsammans med mig på bussen och nu ligger jag här och funderar på att sova. :)

Har tankat hem James Brown, han är grym. Get on up, a like a sexmachine. Älskar energin han har när han sjunger, hans curbing är så nice!

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0