Sl-förbannelsen

Som Agnes så fint kom på att jag hade. En SL-förbannelse. Låt mig förklara:

Morgon.
Eftersom Albin och de andra tågkompisarna bestämde sig för att ta tunnelbanan till skolan från centralen. Kvar satt jag och Agnes på väg till Karlberg. När vi närmade oss stationen pratade vi om att vi tyckte att de var dumma och önskade att deras tunnelbana skulle krångla jättemycket och stanna flera gånger. Då stannade plötsligt vårt tåg mellan Karlberg och Centralen. Vi stod stilla ett tag och då insåg vi att det var vårt fel. Så snabbt önskade vi att det skulle gå bra för dem, och tror du inte att vi åkte efter det? :O KNAS!

Men, det stannar inte där.

vägen hem fick jag vänta 11 minuter på min tunnelbana, under tiden hoppades jag innerligt på en sittplats. När tunnelbanan anländer till östermalmstorg är den smockfull med svettigt folk. Jag kom inte ens in i de två först dörrarna utan kutade till den tredje och tryckte in mig med en svettig armhåla i ansiktet. Bakom mig stod en liten tjej och jag hoppades verkligen att jag inte skulle ramla in i henne under färden, innan dörrarna stängs kommer en fet gubbe med ölmage och tycker att han får plats bland de packade sillarna och trycker in sig bakom mig. Med hans hemska andedräkt flåsandes i ena näsborren och den svettiga armhålan i den andra led jag till centralen med diverse stopp och långsamma rörelser framåt.

centralen hoppade jag på tåget mot Tumba och tackade gud för sittplatsen. Den blev dock inte långvarig, i södra stannade tåget och stod still i ett antal minuter.
"Mina damer och herrar, vi kommer stanna i stockholms södra i ett par minuter pga tekniskt fel. Återkommer när vi vet mer."
I ögonvrån ser jag hur folk börjar röra sig utåt mot dörrarna, "Vad nu?" tänkte jag och vände mig om för att se Södertäljetåget rulla in på perrongen. HALLELUJA! Tänkte jag och rusade ut. Fail.
När jag rusat bort mot södertäljetåget ser jag hur tumbatåget åker sin väg och möts av de packade sillarna på pendeltåget igen, fram till flemingsberg då mina kära ben äntligen fick vila i två stationer.

Frågan är om man älskar eller hatar SL?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0