what ever happened to the world?

Seriöst. Vilka ideal har vi egentligen? Man ser kvinnor smala som satan på bilder i modetidningar, viktminskningsprogram, viktminskningspiller och metoder hit och dit. På Facebook för någon sekund sen såg jag den här reklam slogan: "Är du 19 år? Då kan du prova vårt bantningspiller gratis i tre månader! Förlora flera kilo på kort tid!" YES! JAG VILL HA! Eller? Vill jag verkligen det?

Vill jag verkligen se ut som de där übersmala kvinnorna i tidningen? Vill jag gå ner 18 kilo på en månad och sen må skit över att jag fortfarande tycker jag ser tjock ut? Nej, jag tror nog inte det. Jag vill vara jag. Emelie. Hon som inte bryr sig om några kilon upp eller ner, så länge jag mår bra. Och till er där ute som tror att flera kilon ner kommer att få er att må bra? Bullshit. Titta på idealen från antiken,renässansen, medeltiden, för några hundra år sen. Se på bilder av kärleksgudar som Afrodite och Venus. Är de lika smala som kvinnorna i modetidningarna? Behövde de de där pillrena för att bli dyrkade som de blev? Nej, de mådde skitbra och hade ändå lite att ta i när vinden blåste förbi.

Så snälla, låt er inte påverkas av media runt omkring er. Ni är jättefina allihopa. Ni är perfekta som ni ser ut just nu. Ni behöver inte ändra på något alls. Naturligt är som sagt bäst.

Puss Puss
Emelie



Sen kan jag ju inte säga att Venus var tjock, men hon är ju inte direkt modeideal för Elle idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0