Å OM DOM INTE HÖÖR OSS, SÅ SKRIKER VI HÖGREEE

Igår nollade vi våra små ettor. Det var AWESOME!

Jag hade ju varit och jobbat så jag hade missat första en och en halv timmen av nollningen, men jag fick hoppa in vid Fashion stationen i Kungsträdgården och filma när nollorna gick på catwalk och sålde tamponger, värmeljus, plåster och trosskydd för hundra spänn (Yes, några sålde ett skavsårsplåster till nån för HUNDRA KRONOR!!). Det var sjukt kul att se! Sen begav vi oss tillsammans med sista gruppen till plattan.

Vänta, jag kanske ska beskriva nollningen kanske? Okej,

Nollningen gick ut på en storsamling i Spökparken där ettorna fick ett papper med en massa saker de skulle hämta, varje sak gav en viss poäng. Poängjakt helt enkelt.

När poängjakten var slut fick de gå två och två på ett långt led ner för drottninggatan där de sjöng gospellåtar, hade jag varit där hade det var galet nice att se..

Efter att ha behagat alla förbipasserande på drottninggatan med skönsång delades de upp på olika stationer:

Kungsträdgården - Tema Fashion. Här skulle de, som jag skrev ovan, sälja produkter de fick till förbipasserande främlingar. De lyckades galet bra! Kan ha varit för att det var halvmarathon och smockfullt med människor i kungsan, eller så berodde det bara på att de kommer ifrån KSG och där lyckas man med allt.
Sen fick de ett tema, antingen 1800-tal, hippies, lastbilschaufförer, punk osv. Med hjälp av det de hade på sig skulle de sen fixa den här looken. Därefter skulle de strapetsera ner för gatan i kungsan och gå catwalk, posa och gå tillbaka i sitt tema. Alla var galet duktiga!

Stureplan - Tema Gangsta! Här var det ren och skär gangstahiphop. Alla fick ett häfte med snoop dogs låt Drop it like it's hot som de skulle sjunga allsång till under svampen. Sen skulle de köra rapbattle, och vad jag fick jag höra att de flesta rappade ganska dåligt (typ KSG nanana osv osv). Men det var en stor succé i alla fall!

Norrmalmstorg - Tema militär. Kris Blimling. The unforgivable. Hård militär är vad han är. Nej men han var tydligen riktigt hård mot de stackarna. De fick springa runt och marschera och göra straffarmhävningar och Kris skrek i folks ansikten på engelska och var en riktigt hård jävel! Militärövningar efter militärövningar, det var riktigt nice tydligen!

Sergels torg aka Plattan - Tema erotisk aerobics. Yeps, här stod jag, Dennis, Ingrid och Victor och instruerade alla ettor på slutet av dagen till snygga heta aerobicsmoves. De fick rulla på höfterna, dansa som de gör i Eric Prydtz video till Call on me och göra sifferdansen till Cascada Every time we touch. Men bäst var nog Dennis, Victor och Ingrids träningspass till Daft Punk - Harder better faster stronger. Det var höga knän och diverse rörelser som lockade en otrolig publik runtom oss. Folk stod och filmade med mobilkameror och tog kort med systemkameror och grejer! Sen fick alla lite smått panik när en polisbil kom rullandes ner, men jag gick fram och frågade om de var där för oss vilket det visade sig att de inte var! Det var väldigt uppskattat i alla fall, Bella gick runt och skrek på dem i megafonen och ja, alla såg ut att ha riktigt kul. Dock spårade det lite sen när folk började dansa elverketdans.. på plattan... med publik. Jag skämdes lite å deras vägnar och försökte dölja det genom att dra in folk runt om dem som också dansade.

Låångt inlägg.. men kul var det! Sen träffade jag Bella på kvällen som var lite nere, men vi drog iväg på nollningsfest i Obsan och hade en trevlig kväll i alla fall! Dom hade hittat ett partytält som vi var i, med scen och allt! Skillat!! Sen fick jag skjuts hem av Emil, vilket var riktigt riktigt snällt gjort! Tack! :)

Nu ska jag göra mig i ordning, snart ska jag träffa joel! :D
Puss Puss
Emelie



Update sådär sju timmar senare: Aerobics på plattan, här till "Call on me" med Eric Prydtz. Fotografen heter Hanna Montana Nilsson.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0