Jag ler ikapp med Noel Krägerglutt

Namnet på Glassgubben som står i mitt rum och smilar.

Idag var jag på teaamledarmöte. Lite VIP för oss halvchefer sådär. Det var ett ganska viktigt möte. Mycket viktiga personer där. Under första halvtimmen tycker jag att jag hör avlägsen musik, och jag funderar på vilket pucko som har på sin ipod eller mobil eller mp3 under ett möte? Efter den här halvtimmen hör jag en svag melodi jag känner igen. "Åh fan! Det är någon som har på Hoffmaestro! BRA SKIT!" tänker jag. Sen upptäcker jag att "Oj, det kom från min ficka..". En av mina nya chefer skrattade (Eller alla skrattade lite smått sådär..) och så sa han: "Ja det var ju bra musik i alla fall!".

Lärdom av detta: Jag har coola chefer som lyssnar på Hoffmaestro.

Vi körde en runda där vi alla berättade om vi var nya eller hade jobbat förut, var vi jobbade och vad vi hette. Under tiden alla pratade tog jag glatt för mig av fikabordet som fanns mellan oss. Jag proppade in muffin efter chokladboll och tonvis bananer. Hade inte ätit något sen lunch och det här var klockan sex. När det blev min tur hade munnen full av muffins och alla tittade lite konstigt på mig men väntade snällt medan jag i en evighet tuggade ur och pratade i tre sekunder.

Lärdom av detta: Ät gärna, men inte under pratcirklar.

Andra regler på möten:
Sätt mobilen på ljudlös så slipper dina nya kollegor lyssna på Håkan Hellströms "Ramlar".
Drick inte alldeles för mycket kaffe. Det bubblar väääldigt konstigt i magen efteråt.
Det kan finnas fler som ville ha den där sista chokladbollen och tyckte du var dum som åt fem.
Det är okej att göra bort sig på första gruppmötet. Så länge du skrattar skrattar de.

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0