Tänka sig

Tiden går så jäkla fort! Den 8e Juni springer vi ut genom dörrarna och fönstrena, ut i spökparken och in i ett helt nytt liv! Det här är sista året. Det känns ofattbart att den bästa tiden i mitt liv hittills snart är bakom mig.. vad väntar runt hörnet sen liksom? Hur kommer allt sluta, eller snarare börja? För det är ju det som det kommer bli, en ny början på något. En början på ett liv med fler möjligheter än jag någonsin kunnat ana.

Sen är det klart att man är orolig. Kommer jag tappa kontakten med de fina personer jag lärt känna här? Jag vet ju hur det slutade när 9mm skildes åt försommaren 2008. Jag ber till alla jordens gudar och högre makter att inte samma sak sker här. Det vore jättetråkigt att glida ifrån bland de finaste personer jag någonsin träffat. Fast på något vis känns de inte som att det riktigt är möjligt. Det är två helt skilda världar, högstadietiden och gymnasieeran.

För den här tiden har verkligen varit en era. Så mycket som har hänt, så många människor och nya intryck man fått ta del av. Det går inte att jämföra med något jag tidigare upplevt. Så jag känner mig kanske inte så oroad inför den 8e juni. Mer tillfredsställd med den här tiden som jag haft här på Kungstensgymnasiet.

Puss Puss
Emelie



Fyra av mina fina tjejer på vår klassresa i ettan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0