Dans i hallunda

Shit! Jag hade sjukt ont i fötterna när jag ramlade hem runt tio igårkväll! Alla nior i skolan hade dans i folkets hus i Hallunda igår från halv sju till halv tio. Bugg, foxtrot och vals var danssorterna vi hade lärt oss. Men vi fick nästan bara användning för buggen. Det var inte så tråkigt som det låter faktiskt, det var faktiskt väldigt kul! :D

Jag dansade mest med bästa kompis, men det kom fram en okänd kille mot mig och bjöd upp mig till en bugg. HUH!
Han hade ganska lång rak näsa som liksom pekade neråt med en liten pilspets i slutet, tjocka mörka ögonbryn och vattniga ögon som oroligt stirrade omkring sig likt ett skrämt rådjur. Hans händer var stora och fnasiga och han själv var ganska kort, kortare än mig. Men under mina tankebanor kom jag på mig själv med: "Vad är det som säger att den här killen inte är GRYM på att dansa?" Så jag sa ja, och det var starten på de längsta tre minuterna i mitt liv. Låt oss säga så här; Det första han sa när vi gick ut på dansgolvet var: "Jag är inte så bra på dansen, du får visa mig stegen i början så kan jag ta över efter slutet."

Annars var kvällen riktigt lyckad! :)

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0