COUNTRY I HÖGKLASS!

Countryfestivalen var igårkväll, eller den är ikväll med men vi var där igårkväll. :) Vilket drag det var! Skojar inte!

Kvällen började hemma hos en kille vid namn Robin som har tagit studenten tillsammans med Bästa kompis och Puttrix. Runt nio någonstans började vi röra oss mot bussen och åkte till Lida där festivalen ägde rum. Mina förväntningar var väl ganska låga egentligen, jag menar. Lida friluftsgård av alla ställen? Hur kul kan det bli på en skala från ett till tio? Men mot kvällens slut hade alla mina fördomar mot lida och Country musik liksom blåst bort. Gone with the wind (;


Kvällen fylldes utav folk man kände igen från höger och vänster (träffade säkert på minst 60 pers jag kände där borta), Sockervadd, Brända mandlar, Popcorn, dans på scenen bland alla gamlingar (hade fyra olika danspartners, alla var vi lika dåliga och lyckades aldrig riktigt bräcka dom där rutinerade gamlingarna..) samt åkturer i diverse karuseller.

Eller okej, jag åkte bara en, Snurrande kopparna kallar jag den. Man sitter nämligen i en "kopp" på en bana som åker runt, runt och samtidigt som banan rör sig runt snurrar även koppen runt, runt, runt, runt, ru.. ja, ni fattar. Jag bad åknissen som hade hand om koppkarusellen att han skulle snurra oss fortare, och då mina damer och herrar. Då gick det väldigt fort! Så fort att Nille fick svårt att hålla nacken uppe, Soile fick en bula i och med att hon slog i något och jag satt fasttryckt i koppen och asgarvade. Det var riktigt kul måste jag säga!


När vi skulle röra oss mot bussen kom jag och Puttrix på bästa idén på snålskjuts:

Runt Patriks hemtrakter går Patrik fram till busschauffören och säger:
"Ursäkta, men skulle inte du kunna stanna till lite vid kanten? Det är en tjej här som mår jätteilla och det kommer närsomhelst. Hon är redo att spy precis vilken sekund så om du skulle kunna stanna vid vägkanten vore det toppen."

Bakom honom står jag med en tröja upptryckt för munnen och gör min bästa snart-spyr-jag-i-bussen-min.

Snäll som han var stannade busschauffören vid en korsning och öppnade dörren, ut kutar jag och sätter mig vid en lyktstolpe och "spyr".

Efter mig kommer Patrik, Alexandra, Patriks syster och LT Samt en förvirrad pojke som knappt visste vad han hette.
Medan jag sitter där på huk och "spyr" för glatta livet
och väntar på att bussen ska åka, så sitter chauffören och väntar på att jag ska spy klart så dom kan åka vidare. Det slutade med att Puttrix gick fram till chauffören och sa åt honom att han kunde åka, men det tog typ tjugo minuter en kvart innan han drog iväg. Haha!

Idén funkade och vi kunde alla gå hem till Puttrix och sova, idag har jag vart på auktion. Jag lyckades inte ropa in något men det var  kul att titta på när madre och padre köpte in saker. Bl.a. köpte dom en stor matta som dom tänkte ha i vardagsrummet, bara det att den var lite väl stor för att få plats i vardagsrummet..

Ikväll ska vi till Andy och chilla galet. Hörs sen!

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0