Restaurangernas dag i Tanto

Idag gjorde jag något nytt. Jag testade något nytt.

Ostron.

Tro mig när jag säger det, äter man det på rätt sätt smakar det faktiskt riktigt gott! För dig som inte vågar smaka, det smakar lite mussla, citron, svagt av järn och salt. Och man ska äta det helst utan något på! Det är faktiskt godare än det låter!
För dig som är modig och vågar prova något nytt, kom ihåg följande:

- Svälj ABSOLUT INTE hela ostronet på en gång
- Tugga långsamt och länge. Mellan tio och femton sekunder så kommer alla smaker fram. Det blir godare ju längre man tuggar.
- Var inte rädd för att det ser ut som en snigel. Det är inte lika slemmigt och sliskigt som det ser ut.

Puss Puss
Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0