Godmorgon!

Morgonstund har guld i mun,
i mitt fall är det väl mer frätande gaser eller något...

Min madre är den finaste och gulligaste på jorden, för när jag gick upp och skulle ner och äta frukost ser jag hur hon kommer upp för trappan med en bricka med en smörgås med ägg och randig kaviar på och en tekopp med grönt te. När hon får syn på mig utropar hon besviket: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!
Jag svarar med ett: MENjaglåssasattjasåverfortfaarandeeeee! Och rusar tillbaka till sängen.
In kommer min mamma och sjunger på Sankta Lucia, trots att det är en vecka kvar, och är helt underbart mysig!

Sån vardagslyx ska man ta till vara på!

Snart ska jag iväg och jobba, jag ska bara dricka upp mitt te, få rumpan ur sängen, klä på mig och ta med någon frukt eller något till lunch!

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0