Den blomstertid (snart) nu kommer

Idag har jag gjort följande:

Vaknat 05.50 och gått upp likt en zombie för att duscha och försöka vakna till. Men eftersom det misslyckades totalt tog jag en kopp kaffe. Det gick inte heller. Klockan 07.00 tog jag mig en macka för att få i mig lite upppiggande fibrer. Utan success.Hursomhelst, trött som ett lik sjöng jag tillsammans med familjen för min käre lillebror som fyllde hela 7 år idag! Han öppnade paket och lyste av lycka i sin loftsäng. Tror jag, jag satt på golvet och slumrade så jag är inte helt säker på att jag såg rätt.

Klockan 08.52 åkte jag tåg mot Brunnsvikens KK. Och ja, det står exakt för vad man tror att det ska stå. Jag skulle göra något som tar ganska mycket på krafterna och som jag gjort ett par gånger innan. Det är extremt mysigt! Fast jag har aldrig varit med om när man är tre i leken. I detta fall var vårt hjälpmedel en stor kanadensare. Jag talar naturligtvis om att paddla kanot! Jag, Annabanana och Claris satte oss klockan 10.00 i en bjässe, Claris fick styra och jag stod för hästkrafterna. Anna hade "ont i armen och handen" och satt i mitten och njöt av färden. Vi paddlade konstant i en timme och fyrtio minuter innan vi bestämde oss för att det fick räcka!

Runt tolv/ett var jag inne i staden igen och då var det en hel timme kvar till nästa punkt på att-göra-listan. Gardasilspruta nr 2. Så för att fördröja tiden åkte jag tunnelbana och upptäckte helt nya platser. Såsom Stora Mossen. Den du! (Man märker hur uttråkad man är när det faktiskt är roligt att åka tunnelbana till helt onödiga platser och sen åka tillbaka igen)

Klockan 14 var jag inne på Mamma Mia kliniken och väntade på min kära madre och systeryster som satt fast i bilköer. Dom kom halv tre. Då var det dags för sprutan, och den här gången gjorde det riktigt sjukt ont! Men, jag bet ihop. Det gjorde inte min syster. Hon höll, som vanligt, på att svimma och ville banga i sista sekund. Det gör hon alltid på sjukhus.

Sen åkte vi hemåt, om ni inte noterat det så kan jag nu passa på att berätta att senast jag åt var klockan 07.00. Jag var alltså helt slut och ashungrig. Men, vi skulle stanna på Ica Maxi innan hemkomst. Att vara i en stor gigantiskt enorm matbutik när man svälter ihjäl är inte kul, så systeryster föreslog någon konstig färdigsushi som fick duga. Den var inte så extremt god måste jag säga. Lime och koriandersås till sushi?

När vi kom hem var det dags att åka iväg igen. Denna gång till Lillebror Max första skolavslutning! Mysigt att se alla små barnen sjunga "Sommarlov", "Flaggan vajjar på sin stång" och "Den blomstertid nu kommer". Det fick mig att längta jättemycket till min egen avslutning som är i övermorgon. Herregud vad vi är sega. Alla jag känner har slutat redan PLUS att de börjar samtidigt som vi. Vi får alltså mindre sommarlov :( Men, sommarlov vill jag ha. NU!

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0