Vem gör sådant?

Vem lirkar fast en hel brödlimpa vid en busshållsplatsskylt? Tydligen någon vid odenplan eftersom en busslink-kille kom och petade ner en från den busshållsplatsen jag satt vid. Fattar du hur förvånad jag blev när det plötsligt flyger ner en torkad brödlimpa från luften?

Igår var det jättevarmt, idag var det inte lika varmt. Jag frös lite när jag gick i mina svarta kostymbyxor och ballerinaskor.. igår gick jag runt i snickarbyxor och samma skor och svettades som en liten gris. Knasväder. Soligt har det i alla fall varit! Och sol gör att alla på kungstensgymnasiet söker sig ut i spökparken igen! Vilket nu leder till att man varje solig rast kan titta ut genom fönstret och se ett stort grått moln nere på grusplanen. "Va? Har askmolnet landat i spökparken?" tänker man för sig själv! Men icke sa nicke! Det är bara 99,7% av skolans elever som gått ut i solskenet för att avnjuta en sån där rykande pinne eller två!

Det är ett av de mycket fina vårtecken jag börjat märka omkring mig. Ett annat är att allt som gömdes i snön kommit fram på gatorna, ungefär som hundbajs som lata hundägare struntat i, burkar och kondomer. Man undrar ibland vad Sveriges befolkning gör ute på vintrarna.

Nu ska jag tagga till rejält inför True Blood och bestämma mig om jag ska gå och se Hoffmaestro imorgon eller inte.. är det värt att åka hem mitt i natten och sen gå upp tio i sex för att man har sett sitt favoritband? Jo.. kanske. Kan ju leta alternativa sovplatser i stan också!

Puss Puss
Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0