Writers unblocking

Shit! Vad länge sen. Jag skyller på skrivkramp. Det handlar också om överstress. Jag har dock börjat vänja mig vid halsbrännan som kommer med jämna mellanrum och lagt ner med sminket på vardagar för att kunna sova fem minuter extra. Fem minuters sömn gör mycket.

Det har varit påsklov. Jag har inte utnyttjat det såsom jag tycker att jag borde ha gjort. Jag borde ha läst igenom en massa olika häften, jag borde börjat på essän som vi skrev klart idag, jag borde räknat matte och jag borde gått ut och promenerat i solen. Istället har jag vilat. Jag har legat i min säng i princip helt apatisk och tittat på b-serier på datorn. Det var hela mitt lov. Nej, nu ljög jag. Jag var trots allt social Torsdagen och Fredagen innan lovet och Lördagen i slutet av lovet. Och jag var barnvakt åt min käre bror en dag också. Vi gick på Cosmonova och såg en 3Dfilm om rymden. Det var coolt.

Jag har bestämt mig för att imorgon ska jag inte ägna så sjukt mycket tid åt datorn mer. Jag måste gå ut. Jag måste röra på mig. Jag måste vara mer social och hitta andra glädjeämnen är b-serier och bra serier på internet.

Imorgon är vi lediga från skolan. Då ska vi ha knytkalaspicknick i en park någonstans vid bastugatan. Jag tänker ta med mig en kamera och fota. Något lär det ju trots allt bli av det.

Godnatt Sverige, vi hörs om inte allt för lång tid igen!

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0