Nyårsafton

Snart nalkas nyårsnatten. Förvirring och planer som ändras konstant. Och jag undrar lite över det här med nyårslöften och om jag orkar gå igenom en resumé av året som gått eller om jag helt enkelt skall skippa det?

Jag har skrivit på denna blogg sedan den andra december år 2007. Det är en lång tid. Tre år och 27 dagar för att vara exakt. Mycket har hänt sedan dess. Jag har utvecklat mig själv och blivit mer och mer erfaren, man kan säga att jag lärt mig av mina många misstag här i livet och stött på en hel del vägskäl under tiden.

Om vi jämför hur jag utvecklats med hur min musikstil utvecklats kan man se ett litet samband mellan musikstil och hur jag var på den tiden. Jag har gått från att lyssna på mjuk och mesig tonårsrock wannabe punk i form av Yellowcard och Lifehouse till technopop och dance till reagge till aukustisk pop till gammal rock till electro till en salig blandning av allt möjligt.

Och i takt med att man förändras så förändras självklart ens intressen. Den här bloggen har varit ett resultat av ett intresse jag haft länge: att skriva. Men precis som alla projekt tar även detta slut någon gång, och jag har bestämt mig för att det är dags att lämna skeppet och satsa på andra saker istället! Skrivandet kommer jag hålla fast vid, dock inte i en bloggform eller publikt på detta sätt längre. Vem vet, om ett tag kanske jag ändrar mig, men just detta projekt slutar här. Jag tackar därför för mig och slutar med ett nyårslöfte:

Jag lovar att 2011 ska bli ett år där jag ska njuta av livet till fullo. Faktum är att detta blir nog ett nyårslöfte som inte bara sträcker sig över ett år, utan så länge tiden räcker till. Den kanske slutar 2012 om mayaindianerna har rätt, kanske slutar tiden år 3049 tack vare forskning och teknologi. Oavsett hur lång tiden blir så ska jag njuta av den och inte missa såna där tillfällen man ångrar i efterhand att man inte hoppade på. Jag tänker vara lite egoistisk och göra det jag känner för, för om jag gör det kommer jag njuta av livet på mitt sätt. Eller hur?

Tack för den här tiden kära fjorton läsare! Vi kanske hörs och ses på en annan plats i en annan tid eller i ett annat liv,

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0