Hard Knock Life

Nu är det sommarlov. Min andra dag in på tio veckors semester från skolan. Tio veckor som är mitt absolut sista sommarlov - ever. Herregud vad vuxen man börjar bli. Om ett år sitter jag här och har tagit studenten och då heter en sådan semester inte längre sommarlov, utan arbetslöshet.

Och jag som trodde jag hade en plan. Vem vet vad man vill göra om ett år? Hur man känner om 365 dagar? Jag vet inte ens hur jag kommer känna för saker och ting imorgon! Här valde jag, femton år gammal, någonting som skulle hjälpa mig att planera resten av mitt liv. Jag valde den väg som öppnade flest dörrar, för inte har jag någon som helst aning om hur jag kommer vilja spendera mina arbetsdagar i framtiden? Inte som femtonåring i varje fall, gud vet att jag knappt visste vem jag själv var vid den tidpunkten. Men saker och ting faller på plats så småningom. Jag har ett hum om vad jag vill göra nu. Jag vet mer vem jag är nu än jag gjorde då.

Jag ska njuta så mycket som jag kan av mitt sista sommarlov. Den lediga tid jag har! Det enda jag har uppbokat hittills är Emmaboda festivalen och jobbet! Jag kan skatta mig lycklig som fick ett jobb över sommaren, ett jobb som jag kan (om jag sköter mig riktigt bra) få behålla i höst! Jag är en glad artonåring. Om än litet vilsen över hur min framtid kommer se ut, med alla hundra tusen saker jag vill göra..

PUSS PUSS
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0