Jag ser det snöar, Jag ser det snöar

Det var ju roligt HA HA!

På riktigt. Jag gillar snö :) När alla satt i klassrummet idag och stönade när de första flingorna började falla blev jag nästintill tårögd av lycka. Min inre åttaåring hoppade och skrek av lycka. Jag fick rysningar längs ryggen av lycka. Förstår ni? Jag blir lycklig av den här vita kalla massan som orsakar kaos i pendeltågstrafiken och försenar alt. ställer in min buss. Jag blir alldeles varm i kroppen när jag tänker på alla fina saker som hör snön till.

Snögubbar
Pulkatävlingar
Skidåkning
Julafton
Nyårsafton
Födelsedagen
Alla hjärtans dag
Vinterpromenader med gnistrande sol och rök som pyser ur näsborrarna medan man kliver på den knastrande vita snön under de varma kängorna
Tjocka varma kläder
Raggsockor
Halsduken virad upp över öronen
Julmusik
Julkalendern
Chokladkalender
Julklappar
Födelsedagspresenter
Nyårsraketer
Födelsedagstårta
Mulning av mitt troll till lillebror
Mystiska spår i snön som gör att man kan leka dektektiv med trollet och följa spåren tills man går vilse i skogen och får leva på granbarr resten av dagen

Jag gillar snön. Förstår inte varför alla klagar så fort deras inre åttaåring hade gjort en glädjedans.

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0