Press Paus

Det är elva dagar kvar tills jag befinner mig i Aix-En-Provence. Eller nej där ljög jag. Om elva dagar sitter jag och väntar på flygplatsen i Paris, den oh så fantastiska flygplatsen Charles de Gaulle med allt man behöver hitta, flygplatsen där ingen total förvirring pågår någonstans. Eller? Nej just det. CDG är ju den mest irriterande och förvirrande flygplatsen på jorden. Och där ska jag sitta fast i fyra timmar. Mys.

MEN! Tillbaka till det jag inte riktigt förstått ännu. Jag åker om mindre än elva dagar. Jag åker om ca tio dagar och elva timmar. Då går mitt flygplan. Herregud. Det är ju hur snart som helst! Och vad har jag gjort hittills? Sparat pengar - Check. Skrivit packningslista - inte check. Packat väskan - ännu mindre check. Skrivit upp användbara meningar på en fusklapp att ha när allt kör ihop sig totalt språkmässigt - absolut inte alls men måste checkas snart!

Det är så mycket som behöver göras. Tvätta kläder. Kolla upp saker att ta med och saker man inte behöver ta med. Köpa present till min värdfamiljs barn. Just det, jag har ju inte berättat om vilka jag ska bo hos!

Min värdmamma heter Veronique Violet och är sambo med en controller, hon själv är barnsköterska. De har två barn tillsammans, ena är 12 år gammal och andra är 9 år. Huset är stort och nyrenoverat och ligger i närheten av Paul Cezannes atelje och ca 20 minuter från IS-skolan och 15 minuter från centrum.

Jag är galet taggad! Tittade på Google Maps gatuvy och så vitt jag såg såg huset helt fantastiskt ut!
Men som sagt, jag måste göra massa saker innan jag åker! Min padre har varit snäll nog att erbjuda skjuts till Arlanda, så jag behöver inte köpa flygbussbiljett i varje fall. Men vad tar man med sig när man är borta i tre hela veckor och max vikten i handbagaget är 10 och incheckat bagage max får väga 25 kg?

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0