Orättvisa värld!

Jag glömde ta med mig min anteckningsbok hem idag. Tänkte plugga naturkunskap och vara fett med effektiv. Men icke sa nicke. Här tror man att man skrivit in allt i ett dokument på datorn. Så hade man inte det! :PpPPpppPpP

Nej men seriöst. Det är inte det som gör världen orättvis. Det visar bara på hur klantig och glömsk man kan vara ibland. I varje fall om ens namn har sex bokstäver, varav fyra är vokaler och två konsonanter och det stavas E m e l i e.

Vad är det som gör världen orättvis då? Är det det faktum att jag förmodligen kommer ha sönder min bil innan jag tar körkort för att jag ryckte loss växelspaken igår när jag för första gången övningskörde? Nej. Det var också självförvållat. Det som gör världen så orättvis är att bara de med Spotify Premium har chansen att förhandslyssna på Hoffmaestro & Chraas nya skiva Skank-a-tronic-punkadelica. Trots att jag köpte hem skivan via CDON.com igår! Jag får vänta i hundra år på att njuta av mitt favoritbands nya underbara låtar medan Herr Victor glatt kan logga in på spotify på vägen hem och lyssna på den innan mig! ORÄTTVIST!

Nu tänker jag tjura litegrann, kanske se Stockholm Boogie för tionde gången och klura på min fotouppgift. Vi ska fota skivomslag och jag har värsta idéerna som ploppar upp i skallen på mig, men jag kan inte bestämma mig för vilken av dem jag ska använda mig av! Det tål att tänkas på..

Tills nästa sporadiskt uppdaterade inlägg,
Puss puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0