Snart är jag i hjärtat av Provence

Idag fick jag lära mig vad alla korten i en kortlek heter på franska. T.ex. heter spader kung "Roi de piques" och hjärter åtta "huit de coeur". Så nu kan jag åtminstone spela kort med min värdfamilj när jag kommer fram. Vilket är om cirkus åtta veckor. Shit Pommes! DET ÄR JU SNART! PANIK! Okej, lugn och fin. Jag kommer ändå kunna spela kort med dem. Även om jag inte kommer kunna säga ett piss resten av tiden. Man kan ju alltid agera lite artig och kalla värdmamman för Hjärter dam?

Och så har jag skrivit klart min filmhistorieuppsats också. Det slutade med att jag lite kypkratiskt sa att alla som laddar ner film hämmar filmteknikens utveckling. Lite vackert sådär. Vi får se vad min käre lärare tycker om det. Idag fick vi förresten se på Stockholm Boogie på lektionen. Det var nice. Jag önskade den. Eller snarare sa jag att jag hade Kick Ass på mitt usb (Vilket jag trodde jag hade) och det var egentligen den vi skulle analysera litegrann, men sen visade sig att jag inte hade Kick Ass och lyckades övertala David till att titta på Stockholm Boogie. Det var bra grejer! Nästa gång kanske vi kan se lite längre än till dess att huvudpersonerna blivit introducerade och konflikten presenterad.

Nu funderar jag på att gå in på Bubblerooms hemsida. De hade fri frakt såg jag i ett mejl.. har inte varit inne på sidan någon gång men något plagg kanske man hittar? Fint av mig att göra slut på lönen två dagar efter löning. MEN ÄNDÅ! :D :D :D :D :D KLÄDER! :D :D :D :D

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0