Gott nytt år kära läsare!

Först och främst vill jag bara bärja med ett "WIIIIIIEEE"! Jag tog mig nyss en titt på statistiken och besökarna har skjutit i höjden den senaste veckan! Dagens glädjeämne nummer ett, jag kommer leva på denna lycka resten av dagen. :D Tack!

Så var det nyårsafton, imorgon börjar ett helt nytt år med helt nya möjligheter, upptäckter och händelser. Igår fick jag höra att allt hänger på de där första minuterna in på det nya året. Det kan väl ändå inte stämma? Tänk om man skulle få värsta hatsmset en minut över tolv där det står typ: ''Jag hatar dina sneda tänder, dom har ungefär lika stora mellanrum som golvets sprickor i det gamla skjulet ute på ängen" eller "Du ska dö för det du sa om George Clooney!"  Betyder det då att man antingen måste skaffa tandställning eller ändra sina åsikter för att inte bli hatad resten av året? Eller om någon gör slut på nyår, betyder det då att man kommer ha ett trist och kärlekslöst år? :O Hemska tanke!

Fyra timmar och femtio minuter,
så lång tid är det kvar innan vi ska vara redo att åka härifrån bort till Segeltorp. Vid det laget ska man även vara rejält hungrig eftersom det bjuds på trerättersmiddag och grejer. Sen ska rummet vara skinande rent, eller så rent det kan bli när vi talar om mitt rum, jag ska ha hunnit platta min pudelfrisyr så att den ser någorlunda respektabel ut, jag ska även ha hunnit byta kläder med Charlie eftersom hon lovat bort sin sjal till mig. Vill inte ha dåligt samvete när jag tar emot den så lovade att jag skulle ta med lite grejer som hon kunde välja bland.

Under den lilla tid som gått sen jag steg upp för tre-fyra timmar sen har jag käkat frunch, en svensk variant på brunch, och tittat på jordklotets bästa kärleksfilm. Det finns inte någon finare film än 'Dagboken'. Jag gråter till den VARJE gång jag ser den, denna morgon var inte ett undantag. Fast jag höll mig ovanligt länge den här gången, kanske var det för tidigt för att jag skulle reagera eller så har jag lärt mig att hålla mig till slutet. När nästan halva filmen gått tänkte jag för mig själv "Fan vad duktig jag är som inte grinat", precis då kommer en scen där Noah och Allie bråkar och gör slut fast dom egentligen inte vill för dom älskar varandra ändå men Allies rika föräldrar har skällt ut Allie och sagt att hon inte får älska en fattig bondläpp, då kände jag hur det började klumpa till sig i halsen och jag började grina. Lite skämmigt att gåta till samma film varje gång man ser den, men bredvid mig satt syster och grät lika mycket hon.

Denna dag, har jag bestämt, ska inte bli en likadan dag som igår när jag gjorde.. ingenting. Jag ska försöka ut och röra på mig lite, det könns ju nästintill patetiskt att sitta inne hela tiden och halvsova i soffan. Dessutom snöar det ute för första gången sen jag lämnade Thailand! Det blev visserligen inte en vit julafton, men kanske vi kan hoppas på ett vitt nyår? Jag hoppas i alla fall på det, och att snön (som kommer vara en halvmeter djup i mina drömmar) ligger kvar till min födelsedag. Det känns lite skumt om den inte skulle göra det. Varje födelsedag sen femton år tillbaka har för mig vart vit och halvstormig. Det har snöat på varje födelsedag jag har haft hittills, och jag blir sur om klimatet bryter min vita tradition. Då kommer jag lägga armarna i kors och bojkotta födelsedagen! Okej, kanske lite väl att ta i, men det blir inte samma sak om jag inte får ha snö på min födelsedag (Som det idag är prick två veckor kvar till :D) utan får en grön födelsedag.  /:

Nej, nu ska jag sätta mig på golvet och försöka få ordning på pudelhåret innan någon stackars människa ser mig och får åka in till sjukhuset med hjärtattack!

Puss puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0