Vóglia, vi prego, mi dirigere verso un uomo chi sia duro al mordere?

Nu sitter jag här igen, det har blivit nästan som en drog att skriva. Att lyssna på musik samtidigt som man knapprar på datorn är ett måste, just nu spelas Kylie Minogues nya platta "X", bra skit det där. :)

Vad gjorde jag igår då? Jo, dagen började klockan halv nio (!) då jag gick ner för att käka frukost. Likt en zombie släpade jag mig nerför trappan och lyckades hälla upp ett glas juice utan att dränka ner hela köket i Godmorgon Färskpressad. Sen gick jag runt i morgonrocken och gjorde ingenting fram till två, då jag drog mig in mot Skärholmen för att möta bästa kompis och bästa kompis kusin. Dom skulle dock hem efter bara en timme men jag hade ingen lust att ge mig hem redan då så jag stannade kvar i jakten på att slutföra det jag kom dit för, att hitta den där perfekta nyårsklänningen.

Tro mig, det var inte lätt att hitta en nyårsklänning i rätt storlek i skärholmens galleria under mellandagsrean! De flesta som finns kvar när man är ute så här sent finns i storlekarna 40 - 44. Jag gick till Gina Tricot, Monki, Carlings, Bik bok, H&M och en hel del andra butiker för att granska utbudet. Dock hittade jag ingenting förens två timmar senare. Då var jag lite smått irreterad på folkmassan, samt att gå förbi den där samlingen av äldre män som satt på ett café och glodde på diverse kroppsdelar. Jag fattar inte grejen med gamla gubbar som tror att det är okej för dom att glo tills ögonen trillar ut på en sextonårig tjej? Det är helt okej med killar i ens egen ålder, men när åskådarna börjar passera sisådär 25+ är det lite småcreepy. Det är som att jag typ skulle gå och spana in min femårige lillebrors kompisar? Nej usch, hemska tanke. Åter till ämnet nu, jag letade klänning.

Gick in på en butik vid namn 'Wilmas' där jag hittade min klänning till morfars begravning tidigare i år. Vid första anblicken verkar det som att hela affären är full av tantkläder, men om man tittar så kan man göra verkliga fynd där inne. Jag hittade i alla fall en jättesöt klänning i butiken, se bild nedan, som jag provade i sisådär tjugo minuter för att bestämma mig ifall den var värd sista slantarna av barnbidraget eller inte. Jag mms:ade bild till mamma för råd, men fick inget svar, under loppet av tre sekunder genomgick jag en inre kris ifall jag skulle köpa klänningen eller inte. Tre sekunder, så lång tog det för mig att bestämma mig för att skita i allt annat jag hade planerat köpa och lägga de sista slantarna på klänningen. När jag skulle betala sa tjejen i kassan: "Fan, nu har jag inget att ha på nyår. Jag har också spanat in den här förstår du." Jag log lite ursäktande och gick med lite dåligt samvete ut ur butiken.

Därefter gick jag och ägnade mig åt en del fönstershopping innan jag bestämde mig för att dra vidare. Åkte till tullinge för att hälsa på 'the fjortizboyz'. Jag plågade mike med låtar av Sven Ingvars och någon låt som hette Gay Bar innan resten av killarna kom. "skadeglädje"      Sen tog jag sista tåget hem och somnade på 5 och en halv sekund. :)

Angelica fyllde år igår förresten, skickade ett grattissms och undrade om hon hade fått många ragg med schweizare där hon är just nu. Antar att det enda hon gör om dagarna är att käka belgisk choklad och lär sig snuskiga meningar på tyska. Vem vet?




Idag har jag gått runt i värsta High fashion stilen, morgonrock och pyjamasbyxor. Mys. På morgonen tittade vi på filmen från Thailand, jag kände ett sting av saknad till värmen och svor för att det inte kommit någon snö än, vad ska man nu fästa raketerna imorrn med? Man brukar väl typ bulla upp med lite snö kring själva pinnen raketen sitter på? Hur ska man göra nu, ska man gräva en grop i gräsmattan eller? : / Jaja, det löser sig nog alltid. (;

Sen tittade jag och syster på 'Love Actually', en riktigt mysig film. Jag fick värsta suget och pausade mitt i filmen för att gå ner och tina hallon (!?) medan syster satt och klagade på att jag pausat när det blev som bäst i filmen. Det kunde inte hjälpas, jag behövde stilla mitt plötsliga begär efter sura bär.  
Sen har dagen mest flytit på och jag har inte gjort något annat än att klä på mig.. men man måste ju ha såna dagar också. :)

Nu ska jag gå ner och titta på den sorgliga filmen 'Dagboken', den enda film jag faktiskt gråter varje gång jag ser den. Ett måste för alla som gillar sorgliga romantiska filmer!

Puss puss
Emelie

image7

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh, typ jättefin klänning :*
Vill också ha ^^
Ha det bra på nyår

2007-12-30 @ 19:29:29
URL: http://thephotographersdaughter.blogg.se
Postat av: Matilda

ah si, matilda like Wilma´s :)

2007-12-30 @ 20:18:48
Postat av: Anonym

vad ska du göra på nyår då?:)

2007-12-30 @ 21:33:25
Postat av: sofilaj

det spelar ingen roll, morgonrockar äger.

2007-12-31 @ 00:20:49
URL: http://theregular.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0