Idag

Ska bli en sån där bara-jag-och-mamma-sitter-och-skvallrar-som-två-gamla-tanter-på-ett-kafé-dag. Det kommer bli sjukt mysigt och jag har en massa att berätta för henne om Grekland. Gud, jag längtar tillbaka lite faktiskt. Det var så skönt att gå upp på morgonen (efter att ha blivit väckt utav SK som satte sig yrvaket i sängen och utropade "Leverpastej") och mötas av den enorma värmen och solen som sken i ansiktet tills det började svida i ögonen. Att sen inte ha något annat att oroa sig för än att bara gå ner till vattnet, slappa hela dagen och sen ut på kvällen. Riktigt prinsessliv där du.

Här är det istället lite småkallt (mot vad jag har vant mig vid de senaste två veckorna) och man väcktes av ett litet monster som glatt kom in på morgonen och hoppade upp i sängen med alla tusen lockar flygandes runt kring huvudet. Sen gick man ner i köket, hade frukost och sen tog det stopp. Det var inte längre en självklarhet att veta exakt vad som stod på menyn för dagen. Jag hatar sånt, men, nu har vi i alla fall bestämt vad som ska ske. Fika, strosa och bio. och naturligtvis, skvaller!


Hörs senare under dagen!
Puss Puss
Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0