Det vankas påskmiddag

Dammsugaren dånar och väsnas på nedervåningen. Monstret smygtittar på Disney Channel trots att han borde klä på sig. Jag borde städa. Undrar om Dennis är vaken än?

Idag har det skurits och finhackats jordgubbar, hällts upp chokladpannacotta i glas, städats för fulla muggar och folk har fått panikanfall i klädbrist. Det vankas påskmiddag i Uttran. Farmor kommer hit, kanske mormor, och Dennis kommer för att hålla mig sällskap. Vad jag längtar till är inte quornfiléer med potatisgratäng eller chokladpannacotta med jordgubbssalsa och passionsfruktssås, jag längtar till vid åttatiden då jag, Dennis, min syster, Soph, Vic och en massa annat trevligt folk ska in till Vitabergsparken och grilla. Mashmallows i stora mängder säger jag bara. Riktigt mysigt!

Nej, nu ska jag ringa och se ifall min pojkvän är vaken!

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0