jag skulle kunna äta som om det vore min sista måltid just nu.

Så hungrig är jag. Det kurrar och gör ont i min mage. Eller nej, det kurrar inte. Det morrar.


Just nu håller vi på med identitetstema i skolan. Jag och Cisela har "Bilden av den homosexuella mannen". Det är helt sjukt när man läser om hur folk har behandlat homosexuella män i USA speciellt. Proposition 6 som genomfördes i hela Kalifornien under 60 - 70-talet gjorde det obligatoriskt för skolor att avskeda homosexuella lärare. De homosexuella männen fick inte ha sex, inte ens i sin egen lägenhet! Om någon misstänkte att de hade sex i lägenheten kunde det bli böter eller häktet. Detta gjorde att de homosexuella männen var tvungna att springa ut i parker under nätterna för att kunna ha sex, något som senare ändå förhindrades genom att poliser fick patrulera runt i parkerna och förhindra det. Förstår ni hur dåligt de hade det? Harvey Milk är dock en förebild många borde ha. Han lyckades ändra inställningen för en del vilket ledde till ett lite bättre samhälle. Trots att han var en fantastisk person blev han mördad av sin motståndare under ett tal i sin valkampanj för kommunpolitiker. Helt sjukt om du frågar mig.

Puss Puss
Emelie

Kommentarer
Postat av: j

Ach ja, CV. Har bara skrivit ett, så jag vet inte om jag är rätt person att ge ut tips, men jag kan säga såhär: tänk på att disponera tydligt - meriter, ambtitioner och en personlig del. Under meriter skriver du vad du jobbat med tidigare. Ambtitioner är vad du vill göra, och varför du vill ha jobbet. Den personliga delen innefattar lite om dig själv, vem du är och vad du gillar att göra. Glöm inte att även skriva upp eventuella önskade arbetstider osv.



Ett stort tips kan vara att skriva upp saker med dig själv som är negativa, men formulera det som så att det är saker du vill förbättra. T.ex. din sociala kompetens eller andra saker som du tror att jobbet kan stimulera.



Lycka till!

2009-04-16 @ 17:01:26
URL: http://jspr.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sök på "The phelps family" på youtube, där har du människor med en sne syn på homosexuella män..och ja, på allt som är "onormalt" egentligen.

2009-04-19 @ 17:41:45
URL: http://marthamydear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0