Lov är fantastiskt :)

I måndags var jag barnvakt. Jag och Max påskpyntade hela huset med lite tuppar, kycklingar och ägg här och var. Mysigt värre :) Sen tittade vi på Bionicles och solade ute lite. Eller jag solade, han sparkade upp bollar på taket och asgarvade när de ramlade ner.

I tisdags åkte jag in till stan och mötte upp Dennis. Vi gick och käkade lyxmiddag på Burger King och sen gick vi på bio och såg Watchmen. En riktigt bra film! Inte en sån där vanlig superhjältefilm med goda vs onda och goda skadas men lyckas ändå rädda världen tjafs. Mer typ Goda vs Onda och är jävligt coola under hela filmen, kör lite upphetsande fightingscener på fängelser och spöar skiten ur onda samtidigt som de blr förådda och ändå räddar världen. Den var riktigt bra iaf! Ett tips till de som tycker om superhjältefilmer men har tröttnat på hela goda vs onda och goda skadas med lyckas ändå rädda världen tjafset.

Efter filmen åkte vi hem till mig och såg på "The Wackness". En komedi som utspelar sig 1994 om en knarklangare som aldrig haft sex men är sjukt kär i sin assköna maruijanarökande psykologs styvdotter och som går undercover som glassförsäljare under sommaren men tjänar sjukt mycket pengar på att langa maruijana som ska gå till att förhindra att han och hans familj blir vräkta. Okej, den kanske inte låter så där up to the top super duper fine, men det spelas sjukt cool rap från 90talet och hela filmen har en skön stämning liksom. Plus att Ben Kingsley (som spelar psykologen) fäller de skönaste kommentarerna under filmens gång som gör att man asgarvar och önskar att han var ens bästis.

Dagen efter vaknade Dennis fem och kunde inte somna. Det kunde jag, så medans han gick upp så sov jag vidare. Klockan tio vaknade jag av att Max kom in med telefonen i mitt rum, det var mamma som hade glömt sin mobil hemma och bad mig leka assistent. Sen fick jag höra att Dennis hade varit barnvakt under tiden jag sov och när jag gick ner möttes jag av en uttröttad Dennis som förmodligen hade skavsår i öronen och såg minst sagt lite halvt irriterad ut. Max däremot satt och snackade i hundrasjuttio med Dennis som tröttsamt nickade på huvudet då och då. Jag kan inte beskriva det medlidande jag kände för honom i den sekunden..

Sen käkade vi indiskt till middag, myste lite och tittade på Star Wars Episode 1 - Det mörka hotet. Dennis bevisade att jag inte kunde speciellt mycket om Star Wars (iaf inte så mycket som jag önskade att jag kunde) och jag försökte bortse från att han trampat på min stolthet och misslyckades med att fälla förolämpningar. Något som han visat sig vara sjukt duktig på under hans tre dagar i Uttran. Jag har nog aldrig fått så många förolämpningar som jag har fått under det här påsklovet.

Igår åkte vi in till stan och jag mötte upp Soph. Vi skulle gå på presentjakt till hennes Madre som fyller år idag. Efter många affärer beslöt vi oss för att gå in och titta lite på Designtorget. Där hittade hon en mysig liten bok som hon köpte och jag fick slå in, Soph tejpade. Det blev jättefint. Jag tror jag ska bli inslagare i framtiden för så stolt som jag kände mig då har jag aldrig känt mig tidigare!
Sen åt vi lite glass, fikade lite (eller fika gjorde vi visserligen innan vi gick i affärer men jaja) och sen gick vi vidare på presentjakt. Soph hittade en jättesöt klänning till sin madre också och bestämde att hon hade varit snel i år, sen gick vi till designtorget och slog in den presenten där också! :) Vi kom fram till att Monki och Indiska har de ultimata peace and love väskorna och funderar på att splitta på en väska, och att Feetfirst har de bästa gummistövlarna. Titta bara:


Jag är typ kär.

Idag ska jag åka in och träffa Dennis, sen ska vi käka middag med la familia och sen ska vi se på Monsters Vs Aliens. Kan bli kul. Den är till och med i 3D! :O ;)

Puss Puss
Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0