Nu har jag varit jätteduktig!

Har kollat upp SL:s hemsida och räknat ut när jag ska åka imorgonbitti för att hinna till skolan. Detta för att:

Jag har tyvärr kommit försent till skolan två dagar i rad nu. Det är Onsdag idag. Det betyder att på den här veckan har jag lyckats passa tiden EN gång. Det är illa. Och jag vet varför. Härmed uttrycker jag min hatkärlek till Sl:

Jag älskar er för att:

Ni kör tunnelbana dygnet runt på helger
Det är hur mysigt som helst att åka tunnelbana, speciellt de gamla tågvagnarna. :)
Ni kommer kanske sätta ut extra tågtrafik i pendeltågen så de går med en kvarts mellanrum, JÄTTEBRA!
Ni är det perfekta färdmedlet om man vill vara miljövänlig, ta sig runt i stan snabbt och träffa mysiga fulla ungdomar på helger eller pratglada åldringar på eftermiddagar. Mysiga och trevliga busschaufförer här i förorten. Alltid glada!

Jag hatar er innerligt för att:

Min buss, 715, har plötsligt bestämt sig för att ligga före i schemat. Den går fanimej fyra hela minuter för TIDIGT! Man missar ju bussen konstant!
Ni har ungefär trehundrasjuttioelva förseningar i veckan. Det är illa SL. Fixa störningsfelen.
Och om inte tåget är försenat, ja då är det INSTÄLLT! Hur tror ni att man ska hinna i tid till skolan om man, trots att man åker en timme innan skolan börjar, kommer till stationen och tåget är inställt så man får vänta på nästa tåg som går way to sent?! OTREVLIGA STRESSANDE BUSSCHAUFFÖRER I STADEN!

Exempel på hatdagar med sl:

Idag. Min buss har tydligen gått, trots att jag är på plats vid stationen 07.16. Jag får glatt vänta tills 07.35 kommer.
När jag väl anländer till stationen 07.46 är mitt tåg som går 07.48 inställt. Jag får vänta på 07.52.
När jag sedan kommer till stationen Karlberg och ska ta bussen ramlar jag i den trånga rulltrappan. Det var visserligen inte sl:s fel, utan alla trafikanter som tryckte och puttades i trappan.
MEN! När jag kommer på bussen och ska ta upp mitt busskort har det liksom fastnat i innerfickan. Busschauffören tar ingen hänsyn till min stressade uppsyn och mitt letande utan säger provocerande: Skyndaskyndaskyndaskynda! Min enda tanke just då var: Kör fram bussjäveln så länge, kortet kommer ju!! Efter jag fått upp kortet och visat det argt till den dumma och korkade chauffören går jag argt och sätter mig på min plats på bussen. Jag kommer ungefär tjugo minuter försent till skolan. Allt är Sl:s fel. Jag hatar SL ibland. Bajs.

Kärleksdagar till sl:

Solen lyser, det är vår. Man sitter på tunnelbanan och lyssnar på Ted Gärdestad medan en gullig farbror eller tant pratar på om hur underbart vädret är. Jag är glad att tunnelbanan finns, tanten/farbrorn hade aldrig satt sig i samma bil som mig och börjat småprata om vädret.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag håller med FULLSTÄNDIGT!

Förresten, häng med imorgon, grilla, fest! :D skulle vara såååååååååå kul emelie! :D <33333

2009-04-23 @ 11:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0