Första dagen som toalettdykare

För det var väl det man kallade de som gick i tvåan? Ettan var ettagluttare, tvåan toalettdykare. Eller?

Hursomhelst fick jag höra jättetråkiga nyheter idag när jag kom till skolan. Det visade sig att allas vår favorit Biträdande rektor och allmän gud på skolan, helt ärligt är den mannen älskad av alla elever, Mats Åkerström ska sluta på gymnasiet. Han skulle ta hand om något annat i samma byggnad men han kommer inte ha hand om oss mer.. :(

Dessutom fick jag reda på att min favoritlärare Cecilia inte heller kommer ha oss! Det sög. Henne kommer vi visserligen ha i kultur och idéhistoria, men hallå? Jag vill ju att historia och svenska ska vara lika kul som förut.. Visst har jag inte haft de andra lärarna än, men jag trivs med Cecilia. Hon är skön och lätt att förstå liksom.

Mike kommer vi ha först nästa termin. Estetjävlarna fick alla bra lärare. I will get you guys..


Efter skolan satt vi och chillade och fikade på Waynes. Det var nice! Hade riktigt trevligt innan jag for iväg för att träffa min syster, bror och madre på Fjällgatans kaffeservering. Jag hade för mig att jag visste vägen så jag åkte till Skanstull och började knata. I FYRTIO MINUTER! INTE OKEJ! Mitt lokalsinne svek mig känner jag, att jag när jag var framme sen upptäckte att det gick en buss precis nedanför gjorde ju inte saken roligare. Jag har alltså gått sjuukt långt helt i onödan idag. Men men, fick njuta av solen som stekte på min svartklädda kavaj rygg. Varmt, svettigt och lagom mysigt!

Igår gjorde jag ett försök att se Clockwork Orange eftersom alla pratar om den hela tiden. Men, i mitten av filmen började vi prata thåström istället och sen tappade jag bort mig. Så jag får ge den filmen ett nytt försök helt enkelt! För fram till jag tappade bort mig och blev vilse och förvirrad var filmen grym! (:

Puss Puss
Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0